SIHAT CERIA BERHARI RAYA BERSAMA SHAKLEE

 Ya Allah! Tuhan pentadbir seluruh alam. Tuhan yang Maha Pemurah dan Maha Tinggi kedudukannya. Dengan limpah dan kemurahanmu, tukarkanlah keadaan kami kepada sebaik-baik keadaan. Berkatilah kami dan seluruh umat Islam dengan keberkatan bulan Syawal. Aamiinn..



DOA MEMASUKI BULAN SYAWAL

Ya Allah Ya Tuhan Kami, kurniakanlah kesihatan, keselamatan, kesejahteraan, kebahagiaan, ketenangan dan kegembiraan kepada kami semua. Perbaikilah hubungan di antara kami dan mesrakanlah di antara hati-hati kami dan tunjukkanlah kepada kami jalan-jalan yang membawa kebajikan di dunia ini dan lepaskanlah kami dari kegelapan dosa dan jauhkanlah kami dari segala kekejian sama ada zahir ataupun yang tersembunyi daripadanya.

.

Masyallah Tabarakallah,salam lebaran buat semua pembaca setia blog mamareen.Semoga berada dalam keadaan baik dan sihat.. Tak sedar masa cepat berlalu dah 8 hari kita beraya..Dalam tak sedar ni ada diantara kita yang belum sempat beraya kan?.

.

Masing-masing ada kekangan masa ataupun atas faktor kesihatan yang tak dapat dielakkan.

Tapi syukur sangat walaupun berpuasa dan sibuk beraya.Bisnes Shaklee mama berjalan macam biasa .Sebab mamareen buat bisnes terbaik di Malaysia. 

Tahun ini adalah tahun ke-9 Mamareen dan keluarga sambut Hari Raya Dengan Shaklee.Dan Alhamdulillah setiap tahun Allah beri kesihatan yang baik-baik masih terkawal lagi rekod kesihatan satu keluarga

Macam mana beraya tahun ni? Anak-anak,suami , isteri keluarga terdekat ada yang terpaksa masuk hospital? Yalah kan selalunya musim perayaan inilah anak demam, mak ayah masuk hospital kencing manis darah tinggi kolesterol naik. Gout menyerang,gastrik GERD pun buat kacau perut.. Nak beraya pun tak senang hati🥲

.

Inilah yang mama risaukan dan banyakkan doa semoga anak-anak semua sihat semasa raya. sepanjang Ramadhan lagi mama dah sediakan suplemen dan berikan makanan sihat, Nutrisi yang cukup Untuk membantu sistem imunisasi dan juga jaga perut dari awal. Kalau perut dan immune terganggu dari bulan Ramadhan lagi .Raya pastilah macam-macam masalah kesihatan mula dekat.

Bukan sahaja kesihatan,berat badan pun merisaukan 🤣 kalau tak control makan .Mujurlah mama dah mulakan awal dengan PERISAI ANTI GEMUKKK! Taklah raya ja badan naik mendadak..🥲

Kalau berat badan naik mendadak boleh follow tips KURUS CEPAT ⬅️dekat sini..

.

Jom mamareen share 2 jenis Suplemen asas untuk kuatkan antibodi..

.

SET IMMUNITY SHAKLEE

Set Immune badan paling top setakat ni.Antara supplemen immune booster yang sangat efektif untuk lawan virus/bakteria jahat. 



FUNGSI NUTRIFERON


BAGAIMANA INTERFERON BERTINDAK?



SIAPA PERLUKAN VITAMIN C ?


BAGAIMANA VITAMIN C BERFUNGSI?





.
KES KESIHATAN YANG MERISAUKAN
.
Musim perayaan sejak beberapa tahun selepas covid pada kesihatan sangat merisaukan.. 

"Antara golongan yang berisiko untuk dijangkiti pelbagai penyakit/virus"

KES DEMAM DENGGI TINGGI DILAPORKAN 


Ramai pelanggan sedia ada dan pelanggan baru yang cari set immunity Shaklee ini semenjak awal hari raya lagi .

Yang penting anak-anak diberikan perlindungan terbaik dan paling ketat.Kerana mereka adalah golongan paling berisiko tinggi. 

TIPS PERLINDUNGAN KESIHATAN 
.
tips penjagaan anak yang telah mendapat jangkitan 

1. Perbanyakkan minum air kosong. Air diperlukan agar kahak tidak terlalu pekat. Ia juga boleh melegakan tekak yang kering.

2. Elakkan makanan atau minuman yang boleh sebabkan iritasi pada tekak seperti makanan pedas/berempah dan berminyak.

3. Boleh ambil buah-buahan yang kaya Vitamin C dan madu (setahun ke atas). Bayi bawah 6 bulan, tak usah beri selain susu badan/formula. 

4. Bawa jumpa doktor jika simptom berterusan lebih 3 hari. Makan ubat yang diberi mengikut ketetapan yang ditentukan oleh doktor/ahli farmasi. 

5. Jika doktor saran kuarantin anak, maka tak usah bawa mereka ke tempat awam. Tak usah juga hantar ke sekolah. Khuatir janggkiti orang lain. 

6. Jika terpaksa ke tempat awam, maka pakaikan anak topeng penutup mulut untuk kurangkan risiko menjangkiti orang lain. 


7.Jika anda petugas kesihatan, pastikan anda bersih diri sebaik sahaja pulang ke rumah. Tak usah terus bertandang pada anak-anak.

8. Jika anda seorang perokok, maka ini masa baik untuk mula usaha berhenti merokok. Demi kesihatan anak, isteri dan anda sendiri. 

9. Selain ubat, anak yang sakit perlu diberi lebih perhatian dan kasih sayang. Suami pula jangan lupa manjakan si isteri yang jaga anak tu.

Credit to:
Dr. Kamarul Ariffin Nor Sadan
Doktor Komuniti FB
.
.
Semoga bermanfaat! 

Mamareen doakan semua yang sakit akan dikurniakan semula kesembuhan secepatnya .. Jemputlah beraya kerumah kalau dah sihat nanti 🥰




Love dari : 💞
Mamareen sekeluarga .



Follow > INSTAGRAM






 


#blogmegashaklee #SetImmunti

#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023

#Shakleepenang #JanaIncome2023

Comments