Followers Mamareen

Sabtu, 17 Disember 2016

KENAPA SUSU IBU JADI PILIHAN??

Pastinya ramai ibu-ibu hadapi masalah kekurangan susu ibu. Dan penghasilan susu ibu tidak seperti awal bersalin. Mamareen dulu masa anak pertama memang menghadapi kesukaran menyusukan anak.Sebab kurang ilmu dan penghasilan susu badan kurang.


Jadi semasa mengandungkan anak kembar barulah saya banyak membaca dan buat persediaan awal. Dan syukur selepas bersalin saya dapat susukan anak-anak kembar saya sepenuhya susu ibu.Sekarang kembar dah hampir 3 tahun dan masih menyusu badan.


Sekarang saya gembira dapat membantu ramai ibu menyusukan anak dengan susu ibu.Dengan adanya set menyusu shaklee susu ibu semakin banyak dan mampu membuat stok penuh peti ais.


(Testimoni pengguna set menyusu shaklee sangat mengujakan..Walaupun sibuk bekerja masih mampu mengepam dan meneruskan penyusuan)


Kalau dibandingkan hasil susu yang mengamalkan set menyusu dan tidak boleh dibandingkan kepekatan dan kuantiti. Bayi lebih kenyang ibu pun cergas bertenaga.


Antara kata-kata pengguna set menyusu antara mereka ibu yang bekerja dan perlu membuat stok susu untuk dihantar kerumah pengasuh.

Set menyusu shaklee boleh diambil gabungan ESP & ALFALFA kesanya sangat best dan semestinya ibu juga mendapat kesan kepada tenaga dan kulit yang cantik.Payudara lebih anjal walaupun menyusukan anak.
Best kan??


ESP
●Membantu memekatkan susu ●Memperbanyakkan susu
●Memberi tenaga kepada ibu
●Kurangkan rasa lapar pada ibua ●Melangsingkan badan
●Mencerahkan kulit ibu

ALFALFA
●Merangsang susu ibu
●Memanaskan badan ibu
●Mengecutkan rahim
●Membesarkan payudara
●Elakkan sembelit
●Lancarkan urat
●Buang angin
●Menaikkan nafsu syawat
●Merapatkan faraj
●Hilangkan bau badan

Bayi sihat dan membesar dengan baik kerana SUSU IBU adalah susu yang terbaik.
Tahniah untuk anda yang berusaha ingin ikhtiar banyakkan susu.



Boleh dapatkan set menyusu shaklee dari mamareen dengan penjimatan berganda dan jika menjadi ahli semestinya lebih jimat 20%-30%..

Berminat ingin banyakkan susu?
Terus Hubungi saya.
  atau terus buat pembelian dengan mudah disini..
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=6cd29f23de85b1309128ff736c7efbf6


๐Ÿ‘‰Shairne binti Omar
๐Ÿ Pengedar shaklee sekitar Pulau Pinang
Dan pos seluruh Malaysia
๐Ÿ‘‰ ID: 1127123<
๐Ÿ“ฒ+601137181390


posted from Bloggeroid

Rabu, 14 Disember 2016

WANITA DAN THYROID


Apa itu Hyportiroid
-------------
Hypothyroidism ialah satu keadaan dimana badan kekurangan hormon thyroid akibat daripada kelenjar thyroid (tiroid) yang kurang aktif. Tanpa hormon tiroid yang cukup, banyak fungsi tubuh menjadi perlahan. Ia juga dikenali sebagai penyakit kelenjar tiroid.


》Hypotyroid ada 2 jenis dan tidak perlu dilakukan pembedahan
1.Boleh membesar tanpa gangguan hormon 2.Saiz Kecil tapi menggangu Hormon . T

Tanda-tanda orang yang menghidapi hypothyridism ===============================
1. Badan rasa lemah
2. Daya ingatan lemah
3. Hilang deria rasa dan bau
4. Kadar pengepaman jantung perlahan
5. Kulit jadi kuning – lesu, pucat
6. Kulit kering
7. Masalah kesuburan
8. Menjadi tuli, tinitus (telinga berbunyi)
9. Muscle cramp dan bengkak
10. Myxedema – cecair keluar ke kulit menyebabkan puffiness (terutamanya di muka)
11. Pendarahan haid banyak (heavy period) 12.Percakapan lambat
13. Pertambahan berat badan
14. Rambut gugur
15. Rasa mengantuk
16. Rendah nafsu seks
17. Sakit kepala
18. Sembelit
19. Suara menjadi serak
20.Tak tahan sejuk
21. Haid tidak teratur

Pastikan paras hormon terkawal dan perlu hindari makanan ini.
Brokoli
Bayam
Peach Pear
Keladi
Saranan Doktor
==============
-Amalkan pemakanan sihat mengikut piramid makanan
-Pemakanan sihat
-Senaman
-Pengambilan supplement
-ada ubat yang bantu kecutkan

Sekiranya anda mempunyai masalah thyroid, anda tidak perlu risau.
Masih ada supplement Shaklee yang bersesuaian untuk anda.

Jika anda ingin kekal sihat dan bertenaga, supplement Shaklee ini, dapat membantu memberikan tenaga untuk anda jalankan tugasan .



Bagaimana supplement tersebut baik untuk anda?
SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS  *membantu penyerapan zat dan pemulihan sel  
*menguatkan sistem imunisasi

VITAMIN-E COMPLEX  
*merupakan supplement anti-oksidan yang kuat
  *membantu melambatkan pertumbuhan tumor
 *membantu mengukuhkan sistem imunisasi

OSTEMATRIX  
*membantu mengurangkan stress * menggalakkan tidur yang lebih selesa dan lena  
*mengurangkan kebas-kebas  *mengurangkan masalah sembelit

VITA-LEA (hanya untuk HYPOTHYROID)  *membantu memberikan tenaga
* menjaga kesihatan thyroid

Semoga tips mamareen kali ini memberikan info berguna buat anda.

Hubungi kami untuk mendapatkan supplement SHAKLEE bersesuaian dan mamareen akan memberikan rundingan PERCUMA.
-CASH ON DELIVERY sekitar Seberang Prai Pulau Pinang

SHAIRNE OMAR
ID: 1127123
whatsapp: 011-37181390

posted from Bloggeroid

WANITA DAN THYROID

jpeg [image_1]

Apa itu Hyportiroid ------------- . Hypothyroidism ialah satu keadaan dimana badan kekurangan hormon thyroid akibat daripada kelenjar thyroid (tiroid) yang kurang aktif.
Tanpa hormon tiroid yang cukup, banyak fungsi tubuh menjadi perlahan. Ia juga dikenali sebagai penyakit kelenjar tiroid.

》Hypotyroid ada 2 jenis dan tidak perlu dilakukan pembedahan

1.Boleh membesar tanpa gangguan hormon 2.Saiz Kecil tapi menggangu Hormon .

Tanda-tanda orang yang menghidapi hypothyridism ===============================
1. Badan rasa lemah
2. Daya ingatan lemah
3. Hilang deria rasa dan bau
4. Kadar pengepaman jantung perlahan
5. Kulit jadi kuning – lesu, pucat
6. Kulit kering
7. Masalah kesuburan
8. Menjadi tuli, tinitus (telinga berbunyi)
9. Muscle cramp dan bengkak
10. Myxedema – cecair keluar ke kulit menyebabkan puffiness (terutamanya di muka)
11. Pendarahan haid banyak (heavy period) 12.Percakapan lambat
13. Pertambahan berat badan
14. Rambut gugur
15. Rasa mengantuk
16. Rendah nafsu seks
17. Sakit kepala
18. Sembelit
19. Suara menjadi serak
20.Tak tahan sejuk
21. Haid tidak teratur

Pastikan paras hormon terkawal dan perlu hindari makanan ini.
Brokoli
Bayam
Peach
Pear
Keladi
Saranan Doktor
==============
-Amalkan pemakanan sihat mengikut piramid makanan
-Pemakanan sihat
-Senaman
-Pengambilan supplement
-ada ubat yang bantu kecutkan

[image_2]
Ini adalah gambar pesakit Thyroid.

Sekiranya anda mempunyai masalah thyroid, anda tidak perlu risau. masih ada supplement Shaklee yang bersesuaian untuk anda.

Jika anda ingin kekal sihat dan bertenaga, supplement Shaklee ini, dapat membantu memberikan tenaga untuk anda jalankan tugasan 

[image_3]

Bagaimana supplement tersebut baik untuk anda?

SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS  *membantu penyerapan zat dan pemulihan sel  
*menguatkan sistem imunisasi

VITA-E COMPLEX
 *merupakan supplement anti-oksidan yang kuat  
*membantu melambatkan pertumbuhan tumor
 *membantu mengukuhkan sistem imunisasi

OSTEMATRIX  
*membantu mengurangkan stress * menggalakkan tidur yang lebih selesa dan lena  
*mengurangkan kebas-kebas  *mengurangkan masalah sembelit

VITA-LEA (hanya untuk HYPOTHYROID)  *membantu memberikan tenaga
* menjaga kesihatan thyroid

Semoga tips mamareen kali ini memberikan info berguna buat anda.

Hubungi kami untuk mendapatkan supplement SHAKLEE bersesuaian dan mamareen akan memberikan rundingan PERCUMA.
-CASH ON DELIVERY sekitar Seberang Prai Pulau Pinang

SHAIRNE OMAR
ID: 1127123
whatsapp: 011-37181390

posted from Bloggeroid

Khamis, 17 November 2016

Rezekiku seorang suri rumah



Setelah membuat keputusan untuk berkahwin seawal 19 tahun.Saya hanyalah seorang remaja biasa yang masih mentah.
Belum mengenali selok belok rumah tangga.
Tetapi,Alhamdulillah saya belajar dari bawah.Boleh kawin tapi tak pandai masak.Nasi pun tak pandai nak sukat air. Apa lagi nak masak sedap untuk suami.

Awal perkahwinan belajar masak Call mak.Call mak long.Cari resepi dalam Goggle.Memang cabaran awal perkahwinan tu ada.Dan sampai saya berdikari belajar sendiri sehingga memiliki 3 orang cahaya mata.



Wajah2 inilah yang membuatkan saya PERLU menjadi seorang Ibu yang lebih kuat.Dan apabila saya mengenali sebuah Perniagaan SHAKLEE yang membuka mata dan peluang untuk saya menjadi SURI RUMAH bekerjaya walaupun hanya berada dirumah..


Bagi saya memulakan bisnes ini adalah sama seperti awal perkahwinan dulu.Apa pun saya tak pandai.Semua belajar dari Goggle.Dan hanya memerlukan USAHA,FOKUS,DAN TINDAKAN BERTERUSAN.

Perniagaan Shaklee bagi saya sama macam nak hasilkan satu makanan.Perlu dibuat dengan hati.Kalau kita masak main campak aje.Makanan yang kita masak tak ada seni.Tak ada Jiwa.Mungkin rasanya juga kurang.Namun jika kita masak dengan hati.Susun atur ramuanya dimasukkan mengikut turutan.Perasakan dan hidangkan dengan pinggan yang cantik bersih.InsyALLAH makanan itu akan menaikkan lagi selera dan rasanya lebih sedap.Bila masakkan kita pun ada tata tertibnya hati kita pun akan rasa puas apatah lagi orang yang menjamahnya.



Begitu jugak sama macam bisnes Shaklee yang saya usahakan lebih dari 2 tahun ini.Kena pelbagaikan rencah dalam bisnes kita.Pasti ada asam garam manis masam semasa berniaga.
Namun,semua itu adat dalam berniaga.Malah,membuatkan saya lebih kuat dan harus lebih berusaha bagi memastikan bisnes shaklee yang saya usahakan tanpa Modal ini mampu memberikan Pulangan yang lumayan.

Alhamdulillah sekarang ini saya masih bersama shaklee dan mempunyai Ratusan Ahli dibawah Legasi saya "Mamareen Beauty's".Inilah yang saya telah berjaya mencapai dan akan terus melangkah untuk berada dikemuncak bersama insan2 tersayang yang membuatkan saya lebih berani untuk meneruskan perniagaan Shaklee ini.


Ini adalah kereta pertama saya yang saya beli dengan rezeki Bonus shaklee.Kereta HILUX TRD yang kini dipandu Oleh suami tersayang yang banyak membantu saya.Tidak ada yang lebih mengembirakan saya selain membuat keluarga bahagia.Dan memiliki masa bersama-sama..

kenangan ketika berada dipentas national Confrence menerima anugerah leader cemerlang dan konsisten dalam shaklee.



Terima kasih Shaklee kerana memberi peluang kepada Suri Rumah seperti saya mempunyai peluang perniagaan sendiri dan mencapai impian memiliki income dan membantu keluarga.Alhamdulillah.

peluang untuk suri rumah seperti saya sentiasa ada bersama Shaklee.Itulah yang shaklee harapkan untuk menambah nilai dalam kehidupan dan meningkatkan taraf hidup suri rumah dari dulu hingga kini..



Saya dijemput Oleh shaklee untuk berkongsi segala suka duka yang telah membantu saya berada ditahap ini.Dan Shaklee berbangga mempunyai barisan leaders antara suri rumah.Alhamdulillah...moga menjadi inspirasi dan lonjakkan buat suri rumah diluar sana untuk berani memulakan bisnes.


Akhir kata dari saya..Jangan lemah jika anda tidak belajar tinggi.Kerana saya juga hanya mempunyai Sijil lepasan SPM.Rezeki kita bukan bergantung kepada kelulusan pelajaran kita.Rezeki kita MILIK ALLAH SWT.Dia Maha Pemurah lagi Maha Kaya.
Mohonlah jalan dariNya.InsyALLAH kita mampu berjaya.



Salam Sayang dari Mamareen
SID SHAKLEE
+601137181390