Followers Mamareen

Selasa, 21 Julai 2015

Kisah Benar |MUKA BERUBAH SELEPAS 6TAHUN BERNIKAH

Assalamualaikum..

                      بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ ..
Saya nak kongsikan Sedikit rasa hati saya yg dah lama Terpendam.hehe

    Saya dan Suami beza Umur 12tahun,saya bernikah ketika Umur 19 tahun..Alhamdulillah Jodoh Awal.Dan Masa tu suami saya memang Kerja sendri..suami saya Sudah bekerja sendri seawal umurnya 19tahun.Hujan panas Debu Ribut Taufan dan Berhadapan dgn Bahaya sudah Sebati Dengan Hidup suami saya. 

  Saya Memilih Utk Bernikah ketika Itu memeranjatkan Ramai Pihak,lagi2 bila ada Yang dapat Tahu suami saya lebih Berusia Dari saya.Biasalah Mulut orang membawa cerita saya Bernikah dengan "Orang Tua" walhal bg saya Usia itu memang tidak penting,kerana pilihan saya masa itu adalah muktamat.

Semasa Hari Perkahwinan saya ramai tetamu Datang,paling ramai yang sanggup tunggu pengantin lelaki sampai adalah orang3 Perempuan(mak cik2) ye laa mereka nak sangat Tengok Wajah Suami saya yang Orang2 kata Tua tu..Tua mana sangat??Kerepot Ke?beruban ke??huhu.banyak mulut2 yang berkata saya kawin lelaki Tua.Sikit pun xkisah,sebab bukan tua macam depa bayangkan!!cuma Beza Usia Je..

Dulu suami nampak Letih,kulit kusam,kurus dan Selalu Kena Gastrik.Balik keja Letih terus tidur.Huhu..Masa kami sangat Terhad!!

Nampak Teruk sangat sebab Kerja yang Xtentu masa...Keluar Pukul 7.30 pagi balik 10.30 malam.masa sy berpantang anak 1st suami terpaksa kerja Lewat malam.tiada masa utk saya dan anak.

Tp sekarang Selepas 6 tahun Bernikah dan Hampir setahun Lepas Allah buka hati suami untuk amalkan Supplement..Dulu saya amal dia x peduli,tp sebab tengok Perubahan pada sy.dn orang ramai.Suami turut Mengamalkan Vitamin Dan Makanan tambahan Lain.

Hampir Setahun suami Minum #Mealshake , #Vitamin_C & #Vivix
Alhamdulillah Allah beri Kesihatan yang baik.Malah,banyak perubahan pada Fizikal suami.Saya dan anak2 gembira ada abah dan suami yang Sentiasa Ada utk kami.Jaga kami,bantu saya uruskan rumah,bantu saya dalam bisnes,bantu uruskan rumah dan anak2.Ini asbab Kualiti Hidup lebih baik.Badan Sihat Otak Cergas.Bila badan sihat Amalan Pun  insyAllah makin Meningkat.kita dah makin Tua makin Dekat dengan Allah.Sbab Hebat mana pun kita kalau xjaga hubungan dengan Allah,manusia dan haiwan memang xdak apa2 pun Kita didunia ni.

Sekarang kami punya masa utk Bersama2 sangat banyak..Bersama anak2 juga.ramai Yang tegur dan perasan perubahan Pada Suami..Alhamdulillah saya sangat Gembira Bila Allah izin suami sihat..Tengok suami kena serang Gastrik dulu setiap tahun bulan puasa sedih sangat.Muntah Hijau cirit dan Menangis..Syukur tahun ini dan tahun lepas suami saya Bebas GASTRIK.Saya Gembira Dapat bantu suami dan Bawa suami ke Dunia SHAKLEE.asbab Istiqamah Pasti membawa Hasil.insyAllah

Kegembiraan mempunyai banyak masa dan Kualiti kesihatan sangat membahagiakan saya.Lagi2 Bila saya sudah Hampir Berada di Puncak paling Atas dalal Shaklee..insyAllah Nak Tolong Orang kena Tolong Keluarga Sendri dlu.insyAllah..moga Bermanfaat..

Sekarang Suami makin sihat dn lebih kacak.Dulu pun kacak jugak hihihi tp sebab Keletihan dan Tekanan kerja buat fizikal agak tidak menonjol.Ada yang Ingt suami saya org Myanmar(Boleh pulak dia kata Mnymar)hehe

Apa2 pun saya Syukur sangat2 sebab Allah izin Usaha saya tidak sia2..terima kasih jugak Sebab Allah pilih mamareen Salah seorang Pengguna & Penjual SHAKLEE..saya xkan malu mengaku jual Shaklee Kerana sudah ramai yang allah izin sihat dan kaya bersama Shaklee..Bila Kaya Kita akan Lebih mampu Membantu Orang yang memerlukan.Bermula Bersedekah dengan 10sen.

Reen sayang Abang dan pilih abang bukan kerana Paras Rupa,bukan faktor Usia,Bukan Kerana Duit tapi Kerana Allah..Biarlah tidak Berjubah Beserban Berdahi Hitam.hensem muda duit banyak Bukan jaminan kebahgiaan .Kerana Reen Yakin sejak awal lagi Abang akan Bimbing rin dunia Akhirat.moga Allah Kurniakan kesihatan dn Kekayaan utk kita dunia Akhirat insyAllah aminnn..

Sekian Coretan Hati dari Mamareen
Moga Bermanfaat..😊

FB Sha'irne Omar
ID-1127123
+601137181390
Email : Mamareenshaklee@gmail.com

Sabtu, 11 Julai 2015

MUDAHNYA BERNIAGA TANPA MODAL!

Assalamualaikum...Hai selamat berhujung minggu.Pagi ni mamareen nak cerita sikit pasal bisnes yang sangat mudah!Bisnes yang tidak perlukan modal malah memberi pulangan kepada kita dalam jangka masa yang panjang...



Mengapa perlu keluarkan modal yang banyak sedangkan perniagaan belum bermula???Mari saya ajar anda bagaimana bermula dengan sedikit tetapi hasilnya LUMAYAN!!bak kata orang " SIKIT-SIKIT,LAMA-LAMA JADI BUKIT"

Oleh sebab itu saya memilih perniagaan yang perlu ada PRODUK> PENJUAL > PEMBELI > PEGGUNA..Kerana bagi saya jika pemulaan berniaga sudah perlu keluarkan modal tanpa mencari pengguna atau pelanggan dahulu itu adalah risiko yang tinggi.Memang ingin berjaya itu perlulah berani.Tetapi kita perlu tahu bahawa tidak semua perniagaan itu menjanjikan pulangan yang kita jangkakan.Apatah lagi setelah modal RATUSAN atau RIBUAN RINGGIT

Modal perniagaan saya hanyalah rm68.90 sahaja.Itupun adalah yuran sahaja syarat untuk menjadi ahli.Ditambah pula dengan peluang mendapatkan 1 produk bernilai RM94 secara percuma dengan 1 pembelian serendah RM27.BESTKAN???
iya sangat best!!



Selepas anda mendaftar,itu bermakna anda sudah mempunyai bisnes sendri yang 100% dibina atas nama sendiri.Anda boleh memilih dimana dan bagaimana untuk memajukan perniagaan anda tanpa perlu mengeluarkan modal!Malah,anak-anak juga masih berada bersama anda kerana suri rumah juga mampu bekerja didalam rumah tanpa perlu keluar dan meninggalkan anak kepada pengasuh.Anda hanya perlu kongsikan PRODUK dan PELUANG PERNIAGAAN anda kepada orang sekeliling anda tanpa menganggu masa dan kewangan orang lain.

Saya juga seorang suri rumah yang hanya mempunyai lulusan SPM dan bernikah seawal umur 18 tahun.Alhamdulillah dengan perniagaan saya ceburi ini mampu membuat saya menjadi seorang suri rumah BERJAYA dan BENTENG kepada suami juga ANAK-ANAK.Pada awalnya pendapatan hanyalah RM147 dibulan pertama.Apabila masuk bulan kedua ALHAMDULILLAH meningkat kepada 10kali ganda.KINI sudah SETAHUN saya masih lagi bersama bisnes saya.Alhamdulillah 100 kali ganda pendapatan yang saya perolehi dengan RM68.90.Syukur peluang ini akan saya manfaatkan sehingga akhir hayat dan akan diwariskan kepada anak-anak saya nanti.INSYALLAH... :)


Bila anda sudah menjadi sebahagian daripada saya,anda sudah boleh mula merancang masa depan dan impian anda.Kerana dalam perniagaan ini memberi peluang untuk anda BERJAYA DAN MEMILIKI hasrat hati anda.INSYALLAH.Kita sebagai suri rumah tidak boleh lagi berada ditakuk lama dengan EKONOMI yang sangat TENAT!Saya amat kasihan kepada suami dulu,kerana siang malam bekerja mahu memberikan kami kehidupan yang selesa.Kini,kami bersama-sama saling membantu dalam perniagaan saya.Malah,kami akan membantu anda memberi maklumat juga tunjuk ajar:)








InsyALLAH atas niat yang betul hati yang ikhlas pasti berjaya.Percaya dan Yakin kepada ALLAH SWT bahawa rezeki itu ada dimana-mana.Kita hanya perlu berusaha dan berdoa agar ALLAH murahkan lagi rezeki kita.INSYALLAH.aminn :)

Anda hanya perlu mengikut rentak orang yang telah berjaya,dengar dan lakukan segala yang diajar kerana TUJUAN kami hanyalah satu,iaitu inginKAN ANDA turut BERJAYA tanpa ada PENINDASAN dari pihak atas.Saya akan memberi dan membuka jalan untuk anda lalui dengan mudah dan selamat.Berikan kami impian dan matlamat saya kongsikan kepada saya apakah yang anda rasakan supaya lebih mudah untuk saya bantu dan kenali diri anda.INSYALLAH. :)



Jika anda berminat ingin mencuba dan BERJAYA seperti anak-anak didik saya,boleh hubungi saya sebagai LEADERS ANDA segera kerana bulan ini sehingga OKTOBER 2015 pelbagai peluang dan tawaran HEBAT untuk anda perolehi.INSYALLAH. ;)



Salam Sayang dari Mamareen :)



                                                                                     FB: Sha'irne Omar          
SID - 1127123
                                                 IG:Pakar Kecantikkan
                                                   wassap:+601137181390
                                                                            Email: Mamareenshaklee@gmail.com




Khamis, 9 Julai 2015

KISAH PESAKIT BUAH PINGGANG KRITIKAL!yang kini...........KEMBALI SIHAT!


sumber goggle


Assalamualaikum wbt,hari ni Mamareen rasa sayu ja.Disebabkan teringat akan kisah-kisah para pelanggan mamareen yang pernah melalui detik cemas dalam hidup mereka.Dimana kehidupan mereka seakan MATI!.Bagaimanakah nasib mereka?anak-anak mereka?Allahuakhbar!!! Sebuah keluarga yang Allah uji pelbagai kisah suka dan duka.

Kisahnya bermula dari seorang adik yang memaklumkan kepada saya bahawa Ibunya yang menghidap "SAKIT BUAH PINGGANG"Tahap 5.Pada ketika itu apa yang saya fikirkan adalah ingin membantu walaupun saya tidak punya wang yang banyak pangkat yang besar.Tapi,hati saya fikiran saya asyik memikirkan mereka sekeluarga.Sehinggakan ada satu hasrat saya ingin membantu dengan cara  lain.

Hari semakin hari berlalu,ibunya masih di hospital.Berbulan mereka tidur dan makan dihospital.Hospital adalah rumah kedua bagi mereka.
masuk Bulan ketiga,adik tersebut text saya dan memaklumkan bahawa Ibunya kini sedang tenat.Tahap 2 kini sudah menjadi Tahap 5!!Allahuakhbar LULUH hati saya kerana saya orang yang mengetahui tapi saya tidak berbuat apa-apa walaupun pergi menziarahi!Doktor memberitahu ibunya tenat dan boleh dibawa balik untuk persediaan yang kita tidak jangka.Tapi,beliau hanyalah doktor,kerana NYAWA bukanlah ditangan mereka,Hanya ALLAH sahaja layak menentukan hidup mati seseorang.Adik tadi terus TABAH walaupun dia tahu peluang untuk ibunya adalah tipis!Semangat yang Allah beri kepada adik itu sangatlah HEBAT.yang tidak mungkin akan mampu ditanggung oleh orang lain.

Keesokan hari,ibunya diberi izin untuk pulang,Saya dan suami terus pergi menziarahi keluarga adik tersebut.Kedatangan kami disambut dengan penuh senyuman seakan-akan tiada musibah yang menimpa mereka 3 beranak.Tapi,apa yang mengejutkan saya dan suami adalah,adik itu mempunyai seorang ayah yang juga LUMPUH separuh badan hampir 5tahun!!ALLAHUAKHBAR dugaan apakah ini Ya ALLAH engkau berikan pada adik ini.Sehinggakan dugaan perit ini mampu mengukir senyuman diwajah mereka.Tiada air mata sedih duka mereka berikan kepada kami.Suami saya tidak dapat menahan sedih,saya hanya menahan air mata takut menambah lagi kesedihan mereka itu.

Saya rasa mustahil seorang remaja berumur 19 tahun mampu menanggung segala ujian ini.Disaat rakan-rakan berada dimenara gading,dan ketika rakan sebaya sedang bergembira adik ini menjaga ayahnya yang lumpuh dan ibunya yang menghidap sakit buah pinggang KRONIK TAHAP 5!!

Dengan izin ALLAH saya memberi sebotol VIVIX SHAKLEE kepada adik itu dengan harapan dan doa akan ada sinar baru untuk kesihatan dan kesembuhan ibunya.insyALLAH....
Harapan saya hanyalah satu,semoga ALLAH izin dan beri kesembuhan juga harapan untuk hidup kepada ibunya.Setelah hampir sebulan kami menziarahi keluarga mereka.ALLAH beri khabar gembira buat saya dan mereka.
Saya menerima text dari adik itu mengatakan bahawa BUAH PINGGANG ibunya yang sudah ROSAK DAN KECUT dulu kini kembali MENGEMBANG!!kesihatan ibunya semakin hari semakin baik.SUBHANALLAH,maha suci ALLAH,tidak sampai sebulan ALLAH izin ibunya kembali sihat.Alangkah gembira bersyukurnya saya dan suami apabila dapat membantu mengembalikan senyuman sebuah keluarga kecil itu. :) :)

Asbab VIVIX SHAKLEE ALLAH izin pesakit BUAH PINGGANG TAHAP 5 kembali sihat.Malah buah pinggang ibunya tidak perlu dicuci selama 37hari.dan kini sudah hampir 10 bulan ibunya sihat dan tidak pernah menjalani rawatan CUCI BUAH PINNGANG.Doktor pakar sangat terkejut dan tidak percaya mana mungkin pesakit BUAH PINGGANG yang TENAT mampu sihat tanpa sebarang RAWATAN!.Itulah KUASA ALLAH tiada siapa mampu mengatakan tidak jika ALLAH mengizinkan.


Adik ini sangat menjaga kesihatan ibunya,dia mengurangkan doss ubat yang diberi oleh doktor kerana dia sedar sebab UBAT lah yang membuatkan ibunya MENGHIDAP SAKIT BUAH PINGGANG.Oleh itu,dia tidak lagi bergantung kepada ubat.Malah,memilih 100% SUPPLIMENT SHAKLEE sebagai pemakanan sihat untuk ibu dan ayahnya.Alhamdulillah.



Kini sudah 10 bulan berlalu ibunya sihat dan tidak lagi menjadi pesakit buah pinggang.Ia datang dan berlalu begitu sekejap.Alhamdulillah,HEBAT ALLAH  menguji dan HEBAT ALLAH memberi.
Itulah kisah saya dan salah seorang costemer saya yang kini telah menjadi sebahagian keluarga shaklee saya.Beliau kini juga telah membantu ramai pesakit buah pinggang yang berada dihospital.Alhamdulillah asbab sebotol Allah izin lebih ramai lagi yang mendapat manfaat VIVIX.




Itulah sebuah kisah dimana kasih sayang dan kehidupan yang hampir gelap.Allah izin semua ini terjadi ada sebab dan hikmahnya.Alhamdulillah.Saya sangat kagum akan adik ini kerana pada zaman sekarang sangat sukar ingin mencari seorang anak remaja yang sanggup menghabiskan sisa-sisa waktu remajanya bersama ayah dan ibu yang sakit.Berulang alik kehospital tidak kira waktu.Membuat kuih jualan mengajar tusyen untuk menanggung kos pembelanjaan kedua orang tua nya.19 tahun ada umur yang sangat muda untuk menanggung semua ini.Tetapi,dia sentiasa sabar dan redha malah selalu meminta saya berdoa agar beliau menjadi anak yang SOLEHAH berbakti kepada kedua ibu bapanya.Seorang anak perempuan tunggal dalam sebuah keluarga kecil mampu menyara kedua ibubapanya.

Alhamdulillah kini Beliau juga telah berjaya dalam shaklee menjadi seorang SID yang mampu membantu lebih ramai orang.Beliau mampu menyara ibubapanya hasil bisnes shaklee.Pendapatan 4 angka sebulan boleh menanggung pembelian SUPPLMENT SHAKLEE secara berterusan.Rezeki dari ALLAH.ALHAMDULILLAH. :)

SEKIAN SUDAH KISAH SAYA BERSAMA SEORANG ADIK DAN KELUARGA MEREKA.MOGA ALLAH MEMURAHKAN REZEKI DAN MEMBERI KESIHATAN YANG BAIK KEPADA MEREKA SEKELUARGA.INSYALLAH.SAYA BERHARAP KISAH INI MENJADI 1001 MANFAAT UNTUK ANDA DILUAR SANA.BAHAWA KESIHATAN MAMPU MEMBELI SEBUAH KEBAHGIAAN,DAN WANG BUKANLAH SEGALANYA.
KESIHATAN ADALAH SEGALANYA TANPA KESIHATAN YANG BAIK KEHIDUPAN KITA TIDAK BERMAKNA.APALAGI JIKA KEHILANGAN ORANG TERSAYANG..DAN JIKA ANDA MEMPUNYAI KISAH SEPERTI INI,CEGAH DAN IKHTIARLAH SEGERA SEBELUM TERLAMBAT..

Salam sayang dari Mamareen  :)

Penang
SID 1127123
Mamareenshaklee@gmail.com
FB: Sha'irne Omar
    IG:Pakar Kecantikkan
+601137181390



BAGAIMANA INGIN MENAMBAH PENDAPATAN...5ANGKA SETAHUN!!

Assalamualaikum wbt,Alhamdulillah malam ni free sikit untuk saya kongsikan bagaimana saya seorang suri rumah yang asalnya mengambil tempahan jahit manik dan pakaian pengantin muslimah terus bertukar menjadi USAHAWAN SHAKLEE sepenuh masa.

Saya sudah selesa menjahit dulu walaupun adakalanya sehingga jam 3 @ 4 pagi.huhu.Ini kerana ingin menyiapkan tempahan yang banyak dan mengikut citarasa pelanggan.Sehingga saya perlu menjahit pada malam yang keesokanya saya perlu admit wad untuk bersalin sikembar.Alhamdulillah rezeki,saya gembira dengan kerja saya.Selepas bersalin saya masih mendapat tempahan dan saya tidak mampu menolak walaupun pada ketika itu saya masih dalam pantang seminggu.Ini kerana saya memikirkan untung sedikit itu juga rezeki jika saya tidak menjahit mana nak datangnya pendapatan saya.Walaupun suami menyara saya sejak bernikah lagi,tapi atas kelebihan yang Allah beri itu tidak saya sia-siakan.

   Rezeki menjahit tidak pernah putus sehingga saya mendaftar sebagai ahli Shaklee.Pada mulanya ingin beli dengan harga ahli,atas sebab ramai keluarga dan rakan yang melihat saya mengamalkan set kehamilan dan berpantang membuatkan saya terpanggil untuk menjadi ahli SID.
Tanpa berlengah lagi saya mula membayar rm65 kepada salah seorang kakak di FB untuk mendaftar paa 29/3/2014 tarikh saya mula menjadi ahli Shaklee.Alhamdulillah.Wahhh..terujanya saya apabila mengetahui shaklee hanya Bisnes yang bermula tanpa modal dan hanya kelas di wassap.Suami yang pada awalnya tidak menyokong akhirnya akur kerana shaklee adalah bisnes yang sesuai untuk saya sebagai ibu kepada 3 orang anak yang masih kecil.
Jom tengok apa yang Shaklee tawarkan??
Saya rasa peluang untuk saya dalam Shaklee ini adalah sangat luas untuk BERJAYA kerana sesiapa sahaja boleh menikmati dan memiliki segalanya yang ditawarkan apabila kita sudah SAH menjadi AHLI!
  1. Bonus CASH setiap bulan adalah yang diimpikan oleh semua orang,termasuklah saya.hihihi 
  2. Peluang memiliki kereta idaman adalah keinginan setiap orang.Shaklee akan beri duit untuk kita membeli kereta sendiri(atau kegunaan lain)
  3. Pakej UMRAH & Tawaran melancong keluar negara secara PERCUMA akan diSPONSER 100% oleh SHAKLEE.
MASYAALLAH peluang dalam bisnes yang luas dan membantu ummah untuk berjaya dunia & akhirat.insyALLAH.


Dengah harga keahlian yang murah,produk yang berkesan dan berbaloi membuatkan saya bertambah suka dengan Shaklee.Orang atas baik dan saLing membantu,insyALLAH.Alhamdulillah kebebasan kewangan sangatlah luas untuk saya yang hanya suri rumah.SYUKUR ATAS REZEKI DARI ALLAH. :)
Bulan demi bulan saya menikmat apa yang Shaklee JANJIKAN,ALHAMDULILLAH SHAKLEE ADALAH BISNES MUDAH DAN HEBAT!5ANGKA DALAM GENGGAMAN SETELAH SETAHUN BERKEMCIPUNG DALAM SHAKLEE!

Menerima replika kunci kereta dari SHAKLEE
Walaupun Shaklee adalah BISNES MLM.Bagi saya Shaklee adalah luar biasa dari MLM lain yang mengamalkan sistem kotor.sedangkan shaklee tidak.Orang  atas tidak akan berjaya jika orang bawah belum BERJAYA.HARUS membantu sebelum mengecapi kejayaan dan kekayaan.Shaklee syarikat yang KUKUH sudah hampir 60 tahun!!shaklee syarikat yang menjual SUPPLMENT @ makanan yang SEMULA JADI & HALAL.Bak kata orang biarlah LAMBAT ASAL SELAMAT! :)


Jadi dengan Shaklee anda boleh buat duit lebih bukan Rm100 malah ada yang sudah bergelar JUTAWAN SHAKLEE!tidak kiralah bisnes apa pun asalkan kita ingin BERJAYA dan KELUAR dari KEPOMPONG!! :) 
Saya jatuh cinta dengan SHAKLEE bukanlah kerana pulangan duit sahaja.tetapi kerana PRODUKNYA yang sudah membantu saya sejak hamil sikembar sehingga sekarang mereka masih menyusu,Bonding amat kuat antara SHAKLEE>SAYA>ANAK.Susah nak cari produk yang HALAL,SELAMAT,BERKESAN DAN ADA LANDMARK STUDY.
Alhamdulillah bersempena promosi bulan JULAI saya berbesar hati ingin membantu anda yang berminat dan ingin menambah pendapatan bersama saya.INSYALLAH.Saya sedia membantu anda jika anda memerlukan nasihat dan tunjuk ajar. :)
Berminat ingin menjadi sebahagian ahli Shaklee bersama Mamareen??sekaligus merebut peluang kehidupan yang lebih selesa??bebas kewangan dan masa??boleh hubungi Mamareen :)

Mari menikmati PELUANG FREE MEMBERSHIP serta tawaran yang lebih MENARIK.Terus hubungi saya.insyALLAH..
BOLEH FOLLOW SAYA DI FACEBOOK DAN INSTAGRAM!
Penang
SID 1127123
Mamareenshaklee@gmail.com
FB: Sha'irne Omar
    IG:Pakar Kecantikkan
+601137181390   

Rabu, 8 Julai 2015

TIPS UNTUK IBU BERSALIN DAN BERPANTANG....

Assalamualaikum wbt..hye semua sudah kita sudah berada dipengakhiran bulan Ramadhan insyALLAH .Moga segala amalan baik diterima oleh ALLAH.insyALLAH..
Ehsan gambar goggle


Mesti ramai ibu-ibu yang tengah menghitung hari menantikan kelahiran cahaya mata kan?Bestnyaa...rasa berdebar ja bila usap-usap perut.hihihi.Masa anak pertama dulu mamareen ambil pengalaman dari mak sebab dulu di Fb orang kurang bertanya soal ibu hamil.Jadi kena lah ikhtiar sendiri.Alhamdulillah semua selamat betul ikut due date 8/2/2010 bersalin anak pertama dulu.tiada turun tanda sakit chek bukaan sudah buka 2cm.terus ke hospital.Alhamdulillah sejam lepas tu dapat pegang bayi comel seberat 2.3kg.
AMANINA KHALYSAH BT MD KAHIARI

Masa berpantang anak sulung saya ambil SET BERSALIN yang terkenal dipelusuk negeri..hehe.kononnya nak cepat kurus dan cantik.Hampir RM500 saya beli.Tapi,guna sekejap sahaja akibat panas sangat dan susah untuk dimakan.Badan makin rasa lesu letih dan badan makin gemuk!!bukan rezeki saya nak cantik langsing macam dikatakan.Masih banyak berbaki set bersalin itu saya buang sahaja.

Bila anak sudah besar kami merancang ingin menambah zuriat atas izin ALLAH.Alhamdulillah
Genap 3tahun perkahwinan kami ALLAH kurniakan kami bayi perempuan kembar.Syukur alhamdulillah rezeki dari ALLAH.Setelah 37 minggu saya membawa perut mengandungka sikembar ini.Pada 9/1/2014 adalah tarikh kelahiran mereka secara NORMAL.Alhamdulillah..1st berat 1.85kg 2nd 1.79kg.
AMANINA KHALEEFAH & AMANINA KHALEELAH


Kali ini senang sangat nak jaga diri ketika berpantang.Masa di hospital saya sendiri yang menjaga sikembar tanpa bantuan Nurse atau sesiapa.hhuhu..Mula-mula rasa sedih stress,macam mana nak handle sikembar ni sorang-sorang.Nak ke tandas pun takut mereka nangis.Alhamdulillah ALLAH permudahkan sikembar baik je.yang paling mudah ialah nak minum shake je ESP.HUHU.3sudu campur horlick terus minum.Badan sihat bertenaga.Pada awalnya susu badan kurang kesian tengok sikembar berebut nak menyusu.Orang lain terbaring je kat katil saya yang beranak 2 orang ni naik turun katil tukar lampin untuk sikembar..fuhh..mencabar sungguh maklumlah muda lagi ALLAH bagi pengalaman uruskan semua ni sorang-sorang.



Paling best sekali boleh duduk rapat ke tilam.Jahitan luar tak banyak,sebab yang pecah isi dalam sahaja.Apa lagi terus mamareen telan ZINC 1 biji,untuk bantu luka jahitan cepat baik dan surut.Zinc ni ada ekstrak IKAN HARUAN sebab tu bagus jika diamalkan lagi-lagi pada ibu yang bersalin.InsyALLAH.


Bagi saya kebas-kebas,sakit pinggang,sakit kepala dan keletihan itu adalah normal kepada ibu yang baru melahirkan.Disebabkan penggunaan tenaga semasa meneran dan membawa perut yang besar 9bulan.Jadi ibu akan merasai perubahan pada fizikal dan juga mental.Mamareen pun sama,rasa pening nak tidak sedap badan.Alhamdulillah ada OSTEMATRIX yang boleh bantu.Kaya dengan KALSIUM.Bila bersalin tulang dan sendi kita mula rosak dan hilang.Sebab itu pentingnya pengambilan KALSIUM yang cukup.InsyALLAH.


Sampai sini je lah Mamareen share yer,kalau ibu-ibu nak cergas bertenaga dan aktif macam Mamareen follow je cara saya ni.Mudah sangat JIMAT,MURAH dan BERBALOI.tidak perlu pening nak pilih set apa semasa bersalin nanti sebab Mamareen bukan sahaja pengguna,malah pengedar sah SHAKLEE yang bertauliah.x rugi pun cuba sebab manfaat untuk ibu dan bayi.Masa Mamareen bersalin dulu saya bukanlah penjual.Tapi,disebabkan ramai sangat tengok saya aktif ligat dan boleh menyusukan sikembar serentak dengan susu penuh ibu,mereka teruja dan minta saya dapatkan untuk mereka.Alhamdulillah,kini anda juga boleh.insyALLAH..



Barang Keperluan Ibu untuk ke Hospital


  • Nursing bra - sekurang-kurangnya 2 atau 3 helai
  • Breast pad – penting untuk elakkan bra basah sebab awal kelahiran ni, susu ibu memang banyak dan mudah sangat keluar.
  • Tuala wanita – seeloknya sedaiakan tuala wanita yang direka khas untuk wanita bersalin..yang tebal tu..sebab awal kelahiran memang darah nifas banyak keluar dan materialnya yang tebal dan lembut tu sangat selesa untuk ibu.
  • Keperluan peribadi -termasuklah tuala, sikat, berus gigi, ubat gigi dan sebagainya.
  • Stokin – Sekurang-kurangnya 2 pasang. Percaya tak jika saya katakan stokin ni bukan je untuk selepas kelahiran..tapi juga sangat-sangatlah berguna waktu dalam labour room tu. Memang sejuk sangat tau! Silap hari bulan boleh cramp kalau tak pakai stokin tebal.
  • Panties 5 helai - Kalau nak senang guna je yang pakai buang jadi anda tak perlu risau kalau kotor nanti :)
  • Tudung Ekspress.
  • Kain Batik – 1 helai
  • Pakaian – Baju tu untuk persediaan pulang ke rumah. Kat hospital takpe..pakai baju hospital je :)
  • Bengkung - Lebih mudah jenis bengkung yang strap je tu sebab takdelah perut dibiarkan menggeleber sementara nak tunggu keluar wad kan :) Kat rumah nanti barulah pakai yang lilit-lilit.
  • Handphone & pengecas
  • Minyak urut - bolehlah digunakan untuk sapu dekat betis or tapak kaki lepas dah bersalin. Saya prefer minyak panas.
  • Buku Merah – Buku rawatan mengandung ibu
  • Baju Sejuk - 1 Helai
  • Selipar – Senang nak keluar masuk bilik air
  • Makanan & Minuman ringan – Milo/Air minera/ Roti/Kurma/Biskut dll
  • Surah-surah Al-Quran/Majalah/Buku – Sementara menunggu tu takdelah bosan..dan insya Allah dengan baca ayat2 suci Al-Quran, dapat tenangkan hati dan fikiran. Majalah dengan buku tu maybe berguna selepas bersalin kot..sebab kalau menunggu waktu contraction, takde masa nak layan sebab dah sakit ;p
  • Plastik – yang ni pun penting untuk letak baju2 yang dah pakai.
  • Pam susu – incase kalau baby kena tahan or tak dapat nak minum direct. 
  • Vitamin Berpantang – Bagi yang amalkan vitamin Shaklee, letak siap2 bekalan vitamin dalam bekas kecik sebab boleh je makan terus sebaik sahaja lepas bersalin..at least vitamin yang basic supaya badan lebih cepat recover.
  • ASINGKAN BEG UNTUK MASUK KE DEWAN BERSALIN
  • SEELOKNYA ASINGKAN BEG IBU DAN BAYI

Barang Keperluan Bayi untuk ke Hospital


  • Beg bayi
  • Pampers/Lampin/Cloth Diapers – Kalau beg muat, letaklah dalam sedozen..hehe..kalau saya just letak dalam 6-7 keping je sebab lepas bersalin baru minta tolong suami topup.
  • Baju – 3 or 4 pasang
  • Minyak telon/bayi untuk elakkan kembung perut
  • Tuala Mandi – 1 helai
  • Tuala kecil
  • Booties & Mittens – 3 or 4 pasang
  • Peralatan Mandian
  • Baby Wipes/Wet tissue
  • Selimut/Bedung
  • Barut
  • Topi
  • Plastik untuk letak baju kotor/wet tissue yang dah digunakan.




                    


                                                       

Penang
SID 1127123
Mamareenshaklee@gmail.com
FB: Sha'irne Omar
    IG:Pakar Kecantikkan
+601137181390     


                                                  




Rabu, 1 Julai 2015

TIPS MUDAH MENYUSU ANAK KEMBAR ........

Assalamualaikum WBT..salam Ramadhan.Sekejap sudah masuk hari ke 15 kita berpuasa pada tahun ini,Alhamdulillah...

Mamareen target tahun ni mesti nak puasa penuh..Tahun lepas kembar umur 7 bulan mamareen dapat menjalani ibadah puasa dengan baik.Sekarang kembar 1 tahun 6 bulan.Alhamdulillah masih menyusu penuh..Ramai yang tanya susah tak?letih x?susu DROP x???Alhamdulillah setakat 15 hari belum DROP lagi,malah setiap kali nak menyusu mesti bengkak.Rezeki kembar lagi tahun ni nak dapat susu ibu ketika mama sedang berpuasa..
haii..AMANINA KHALEEFAH dan AMANINA KHALEELAH selang 2 minit je diowng lahir.Alhamdulillah bersalin NORMAL.


Pengalaman menjadi ibu kepada anak kembar yang menyusu penuh ini adalah cabaran paling HEBAT!Mana tidaknya mana nak puasa,nak buat kerja rumah,keluar ambil kakak balik sekolah,pos barang dan layan costemer lagi.huhu..Tp BEST taw sebab menguji MENTAL kita.Setengah orang kalau STRESS susu DROP!Kalau x makan susu DROP!Alhamdulilah saya tidak.ALLAH izin saya SIHAT BERTENAGA dan BEKALKAN SUSU IBU yang banyak untuk si kembar minum.Rezeki anak..Syukur tidak perlu beli susu FORMULA.Mahal betul susu sekarang.Susah nak pilih susu yang sesuai dan terbaik..Jadi,saya memilih untuk susukan penuh kembar dengan susu IBU.

Ramai yang bertanya bagaimana saya kekalkan susu BADAN yang cukup untuk sikembar?? Mudah sangat bagi saya,kerana sejak awal kehamilan dulu saya amalkan tips untuk GALAKKAN susu ibu.Alhamdulillah menjadi.
Saya minum ESP Dari hamil lagi bukan 1 atau 2 tong selama hampir 3 tahun saya minum.Memang BERKESAN.mula -mula rasa memang MUAL sebab soya ASLI.TIADA PEWARNA DAN PERASA TIRUAN.Jadi,saya mempelbagaikan resepi Minuman ESP saya..Semakin hari KESIHATAN saya SEMAKIN BAIK,SUSU BADAN sentiasa ada dan sedia diminum oleh anak kembar saya...Setiap 2 bulan sekali sy akan pastikan ESP dirumah.



Anak-anak mama dah tidur selepas kekenyangan minum susu...hehehe.Mudah ja nak menyusu anak kembar.sebab menyusu serentak.Jadi,akan tidur sekali..


Ini antara resepi ESP PILIHAN saya.Nampak SEDAP kan???hehehe


 ESP campur Madu ni sangat SEDAP.Sebab dapat rasa MANIS MADU.Memberi TUBUH dan PERUT yang KUAT..


Haaaa..ESP campur JUS SALERI ni saya buat SPECIAL..Khasiat ESP memang tiada tandingan.Jadi saya nak minuman saya lebih BERKHASIAT.Tahu x BATANG SALERI banyak khasiat antaranya:

  • Kandungan multivitamin yang terdapat pada daun seledri berfungsi sebagai anti oksidan
  • Menambah kekuatan tubuh.
  • Menenangkan saraf
  • kandungan kalsium yang tinggi yang terdapat dalam daun ini di percaya mampu menenangkan saraf.
  • Membantu dalam perbaikan gigi.
  • Mencegah penyakit ginjal,
  • Memperkuat fungsi hati,
  • Melancarkan peredaran darah
  • Menambah nafsu makan
  • Mencegah sembelit,
  • Mencegah asma,
  • Menurunkan tekanan darah,
  • Pencegah anemia,
  • Mencegah obesitas
  • Membantu menjaga kelenturan aktifitas otot.
  • Memperlambat proses penuaan penuaan



(ESP + PERFORMANCE DRINK)
Sahur tadi saya minum ESP campur PERFORMANCE DRINK kali pertama cuba.MasyaALLAH sedap dan RASA ORANGE tu buat badan rasa SEGAR!sebab tu mamareen KEKAL AKTIF BERTENAGA hehe alhamduillah..




Kelebihan & Kebaikan ESP Shaklee

ESP Sangat sesuai diambil oleh Ibu Hamil & Menyusu

Kenapa?
– kerana ia membantu membekalkan 20 jenis protein untuk ibu & bayi
– badan ibu akan rasa lebih cergas dan bertenaga
– mengurangkan morning sickness 

Cara Minum ESP untuk mereka yang berpuasa

– untuk kekalkan tenaga sepanjang berpuasa ambil ESP ketika bersahur…boleh juga ambil semasa berbuka dan bersahur…lagi bagus…seperti biasa boleh ambil 3 kali sehari.

Cara Minum ESP untuk ibu hamil/pantang/menyusu

– boleh diambil semasa sarapan, lunch atau dinner
– ibu akan lebih kenyang dan bertenaga…kurangkan makan nasi jadi ibu2 akan lebih cepat kurus kerana sesi penyusuan dah pun membakar lemak sehingga 600 kalori sehari
pssssttt….saya suka minum pagi petang dan malam..hehehe nak susu kembar kena up doss!baru UMMPHH!!
Saya paling suka bancuh sesudu ESP Shaklee dengan JUS BUAH @ VIVIX…sedapppp…. Winking smile

#Amaran!!! Jangan bancuh ESP dengan air panas yea….seeloknya guna air suam sebab air panas akan memusnahkan vitamin penting yang terkandung didalamnya








#TESTIMONIAL 1

Puan Mashitah Mamat

ESP.... Bende wajib ada...habis ja, terus buka canister baru..tak boleh miss...lagi2 tengah breastfeed baby...

Tak minum ESP, susu bdn cair macam air paip klorin tu haa...anak pon tak kenyang..kejap2 nak menyusu...penat giler rasa....


Biarlah org kata, tak der istilah susu pekat susu cair sebab esp....

Sape yg dah rasa ESP tu, dia tau la camna kepekatan susu badan tu....

Memang beza....kalau cukup minum ESP hari tu, malamnya sure boleh tidur lena...baby akan bangun 1x je, dlm 3,4pagi nak nyusu..lps tu dia tidor sampai siang....

Kalau tak, kejap2 bangun nak susu..kita penat kan, keje seharian..x cukup tido, stress la tak psl... Hehehehhe..

ESP tu dah jd makanan rugi...wajib ado... ESP
 


#TESTIMONIAL 2

Puan Sasuzana Zanudin

Saya kenal ESP pada July 2013, selepas habis pantang anak kedua. Alhamdulillah, kawan saya bagi half price atas tangungjawab sosial sebab masa tu saya ada masalah kewangan. Tak lama lepas tu puasa. saya bersahur dengan ESP plus Oat & MILO. anak saya meragam sampai ke waktu sahur dan itu sahaja yang sempat saya makan.

Alhamdulliah, saya puasa penuh 30hari tanpa gagal dengan breastfeed sepenuhnya anak. pada Nov 2013, kawan saya tadi offer pulak jadi member shaklee dan dia juga bayarkan dulu fee masuk rm75. sejak hari itu saya konsisten dengan shaklee dan sehingga sekarang dah supervisor dan boleh menjana income dari rumah. saya rasa kalau tak kerana ESP , saya mungkin tidak berada dirumah dengan ada pendapatan sendiri. terima kasih mentor saya. anda tau siapa ada. Jom subuh..assalamualaikum


INGIN DAPATKAN ESP DAN NASIHAT PENYUSUAN SECARA PERCUMA??
BOLEH HUBUNGI MAMAREEN

FB:Sha'irne Omar
EMAIL : Mamareenshaklee@gmail.com
wassap +601137181390
Untuk daftar keahlian SHAKLEE boleh hubungi saya.