Followers Mamareen

Isnin, 25 September 2017

GAGAL MENYUSUKAN ANAK KERANA SALAH POSISI??KETAHUI 4 TIPS YANG BETUL.



Amalan susukan akan selalu orang kaitkan dengan amalan orang lama.Cara Tradisional dulu.Kenapa nak susukan anak sedangkan banyak susu-susu formula dipasaran yang terbaik dan lebih mudah untuk disediakan dan lebih cepat.


Firman ALLAH SWT dalam Surah Al Baqarah Ayat 233 yang bermaksud "...ibu-ibu hendaklah menyusui anak-anaknya selama 2 tahun genap bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan itu...".

Jelas disini ibu-ibu hendaklan susukan anak hanya dengan susu ibu selama 2 tahun.tetapi bagi yang ingin menyempurnakan tempoh penyusuan.

Namun,bagi mamareen berpegang pada intipati ayat itu KEWAJIPAN menyusukan anak adalah lebih utama.dan susu ibu adalah HAK anak yang kita lahirkan untuk mendapat kebaikan susu ibu yang dikurniakan oleh ALLAH SWT.

Bersyukurlah mempunyai payurdara yang sihat dan malah merupakan anugerah ALLAH pada wanita khususnya untuk menyusukan anak kelak.Setiap wanita mempunyai payudara dan pasti ada sebab ALLAH beri nikmat pada wanita digunakan sebaiknya..

Penyusuan ibu bukan sahaja digalakkan dalam Islam,malah oleh pakar pemakanan dan kesihatan tiada yang lebih baik untuk bayi selain susu dari ibunya..

Dan ada beberapa cara yang boleh membantu ibu menyusu dengan aman dan selesa.Kerana posisi juga memainkan peranan penting bagi emosi ibu dan bayi yang ingin disusukan.




1.Berbaring.
-Posisi ini paling disukai oleh ibu dan bayi kerana ibu dapat berehat dan bayi dapat tidor lebih lena..




2.Mendukung
Posisi mendukung selalunya di tempat awam dan ikut keselesaan ibu dan bayi.


3.Mendukung silang
-Posisi ini selalunya sambil memicit payudara untuk turut mengeluarkan susu bantu bayi untuk dapatkan susu.



4.Mendakap
-Selalunya mendakap menggunakan bantal. Meriba sambil duduk bersila.Bayi dan ibu akan rasa lebih selesa.

Posisi diatas boleh diamalkan semasa menyusukan anak.Namun,pilih posisi yang selesa sesuai dengan tempat dan kemahuan bayi untuk mendapat susu yang lebih mudah dan selesa.

Selamat mencuba dan teruskan menggali lmu penyusuan untuk kebaikan dan menyempurnai tuntutan hak anak anda.

Untuk maklumat tambahan berkaitan langkah penyusuan dan nutrisi keperluan ibu? Tekan ๐Ÿ‘‰Tips Menyusu.

Fb :Shairne omar
Wassap/Hubungi no : +601137181390

-Mamareen-
Konsultion Nutrisi Ibu Hamil & Menyusu

Ahad, 24 September 2017

7 TIPS IBU HAMIL PERLU LAKUKAN SELEPAS BERSALIN JIKA INGIN BAYI SIHAT.

TIPS_SELEPAS_BERSALIN



Panduan bagi ibu yang tengah tunggu kelahiran bayi.Mungkin belum berpengalaman boleh rujuk tips ni.๐Ÿ‘‡

๐Ÿ’ฎIbu bapa atau penjaga perlu maklumkan pada klinik berhampiran selepas 24jam kelahiran.Supaya jururawat dapat melawat ibu dan bayi untuk beberapa hari.

๐Ÿ’ฎSusukan bayi dengan SUSU IBU sahaja dalam tempoh 6 bulan pertama dan teruskan sehingga 2 tahun.
(Pastikan timba ILMU PENYUSUAN sebelum rancang hamil dan semasa kehamilan bagi persediaan untuk membantu menjayakan tempoh penyusuan)

๐Ÿ’ฎBayi mungkin akan terkena juandis selepas beberapa hari dilahirkan.Dapatkan nasihat dari hospital atau klinik untuk  rujuk keadaan bayi dan tahap juandis

๐Ÿ’ฎPastikan tali pusat dijaga dengan bersih dan  kering.(Jangan letak sebarang ubat atau cream hanya yang diberi oleh klinik/hospital)

๐Ÿ’ฎIbu mesti jaga kebersihan diri seperti cuci tangan sebelum tukar lampin,tempat tidur bayi bersih dari habuk dalam suasana yang baik dan selamat.

๐Ÿ’ฎRasa suhu air sebelum mandikan bayi.Pastikan isi air sejuk dahulu sebelum air panas.

๐Ÿ’ฎSila daftar kelahiran bayi dalam tempoh 14hari.

Selamat melahirkan bayi dan moga dapat berpantang dengan sihat dan happy.
Ibu berpantang harus kawal emosi dan kelakuan.Supaya SUSU IBU yang dihasilkan lebih banyak dan dapat konsisten menyusukan anak.

Untuk dapatkan Info lanjut tentang cara banyakkan susu sehingga anak dapat tidu lebih LENA tekan TIPS PENYUSUAN๐Ÿ‘ˆ ini.
Untuk lihat koleksi mereka yang BERJAYA Susukan anak dengan susu ibu tekan
๐Ÿ‘‰KOLEKSI BANK EMAS.Banyak info buat boleh membantu anda.๐Ÿ˜Š

Fb :Shairne omar
Nak dapat info masalah Susu kurang lebih EXCLUSIVE?
Hubungi Mamareen:+601137181390

Sabtu, 9 September 2017

IBU HAMIL SESAK NAFAS??PETANDA BAHAYA PADA KANDUNGAN ANDA....



15% KEMATIAN IBU HAMIL AKIBAT  SESAK NAFAS!!.
SEDIHKAN KALAU AJAL KITA ASBAB SESAK NAFAS.MASA KITA TUNGGU KELAHIRAN CAHAYA MATA KESAYANGAN KITA.

.



Sesak nafas menyebabkan rasa yang tidak selesa.Susah nak bernafas,bayi kurang mendapat oksigen, dan yang paling BAHAYA boleh sebabkan menyebabkan KEMATIAN.
.
Masalah sesak nafas ni selalu kita rasa macam susah nak nafas.
Sesak dada atau tak cukup udara nak sedut..
Oksigen adalah sumber tenaga utama, jadi sangat diperlukan dalam jumlah banyak supaya setiap sel dapat melalukan metabolisme.

Jom mamareen share:
PUNCA SESAK NAFAS & CARA ATASI:.
Ada beberapa penyebab sukar bernafas di antaranya:

1.Sesak Nafas sebab faktor Keturunan.
-Mempunyai paru-paru yang lemah.

2.Sesak nafas faktor persekitaran
-Bekerja dengan habuk,udara tak bersih.

3.Sesak nafas faktor lebihan lendir pada makanan menyumbat saluran udara.
-Pengambilan produk tenusu,nasi putih,tepung.
(selalu jadi pada bayi,kanak2 yang minum susu terutama susu Fm)

4.Sesak nafas faktor susunan tulang atau otot tegang.
-Sensor saraf terganggu untuk sampai ke paru-paru.

CARA ATASI
===========
✔Apabila alami sesak nafas,Terus segera dapatkan rawatan / perhatian pihak pakar.
✔Bila mengalami gangguan pernafasan, buatlah  latihan yang dapat membantu melegakan pernafasan.Buat latihan pernafasan dua kali sehari, 5 sampai 10 minit sampai terbiasa.
✔Berbaring dengan selesa dan letakkan bantal di bawah kepala.Bengkokkan lutut dan rilekskan perut.
Tekan perut dengan satu tangan perlahan. Letakkan tangan lain di dada.
✔Bernafas melalui mulut
Bernafaslah perlahan melalui hidung untuk elakkan tertelan udara. Tahan nafas anda sambil kira 1-10.
✔Elakkan makan bahan susu berlebihan, gula putih, tepung dan nasi putih. Jika nafas sudah mula teratur, makanan itu dapat diambil dalam jumlah sedikit untuk melihat respon pada  badan .
✔Dalam waktu yang sama ambil buah dan sayuran dalam jumlah banyak.
✔Minum air suam 6-8 gelas sehari.
=======================================

CARA MUDAH DAN CEPAT BOLEH DIAMAL:
DENGAN PENGAMBILAN OMEGA 3.

๐ŸŸ OMEGA 3 setiap hari selepas makan.
Membantu anda mendapatkan kesihatan saluran pernafasan.

๐ŸŸ OMEGA 3 sangat baik untuk membantu menjaga saluran pernafasan sehingga ke paru-paru.Bahkan untuk menderita sakit dada.

๐ŸŸ OMEGA 3 ini akan membantu agar saluran pernafasan lebih baik dan mengatasi ketegangan otot berlebihan yang sering terjadi menyebabkan serangan sesak nafas atau sakit dada.

"Alhamdulillah Omega 3 ni mamareen consume masa mengandung kembar dulu.Sesak nafas sebu dan sakit dada hilang bila kandungan makin membesar"

๐Ÿ‘‰Berminat nak atasi SESAK NAFAS dengan OMEGA 3 berkualiti TINGGI dan DIIKTIRAF FARMASEUTIKAL,ASLI dan TULIN?

Boleh terus wassap mamareen untuk fast respon.

-Mamareen-
Fb : Shairne Omar
Hubungi :601137181390

Ahad, 3 September 2017

REZEKI 2 BULAN TUKAR KERETA BARU.......

"KERETA CIKMAS DAH UZUR REEN",SUARA KECIL CIKMAS BILA KERETA ROSAK DIPANAH PETIR!.
.
.

Alhamdulillah kejayaan Team Mamareen 1 kejayaan bersama.
Cikmas cucu shaklee mamareen anak didik Ummy Nurhidayah Warich Empayar.
.
.
Cikmas pembantu makmal sekolah.
Yang mama rasa cikmas kuat sangat.sebab suami cikmas tak sihat.Letih tak bermaya. menderita sakit Kencing manis.Jadi,nak bantu suami yang sakit tak nak menambah mudarat kesihatan suami.

Alhamdulillah sejak Amal Shaklee 2bulan.dia dah sihat xletih lesu..kuat btenaga

Selepas 2 bulan hidup mereka berubah 180°.
.
.
Kuasa ALLAH sejak ambil beberapa Supplement Kesihatan suami cikmas bertambah baik.
.
Mamareen share perbualan mama dengan cikmas.sangat tersentuh cikmas ibu dan isteri yang kuat.
๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ

"Hai reen"
Cikmas dri rawang nk balik pdg serai..
Tpi Allah uji tdi atas highway lps taiping..
Hujan lebat kilat sabung myabung..
Tiba2 keta kena smbar kilat..terus stop atas hway. Plus yg tolakkn smpai tol taiping utara..skrg mnumpang tidur surau plus..esk bru nk setel keta.

 Alhamdulillah suami yg tak pernah bawa keta jauh2.. Dah boleh bawa pi dan balik.
Sebelum kenal shaklee..
Cikmas selalu berdoa..
Ya allah jemputlah aku dan suami jadi tetamu ditanah suci dlm usia cikmas yg muda sihat ni sebab boleh jaga suami..
Walau dah tau mmg kalau dari duit simpanan gaji mmg tak dak langsung jlnnya...
Tpi cikmas doa berikn dari rezeki yg tidak disangka sangka.

Nah sekrg cikmas dah nmpak..
Ni la rezeki yg tak disangka sangka yang Allah bgi..asbab dri cikmas buat shaklee..
Insya allah cikmas akn jdi tetamu Allah..
Ni lah senjata doa kita..

(Cikmas bersama Keluarga tersayang)


amenn.

TAHNIAH cikmas dari Team Mamareen.
Kami doakan cikmas terus maju jaya dan bantu lebih ramai orang untuk sihat dan ceria.


(Empayar bisnes Cikmas)



Yang lain ingat BIG WHY.kuatkan BIG WHY.insyAllah rezeki kita sampai nanti.๐Ÿ˜Š


Sekian dari senyuman cikmas paling maniss❤.

Terujaa dengan Cikmas 2 bulan saja mampu beli kereta??
 Tu baru 2 bulan belum 2 tahun!.Boleh hubungi cikmas cara cikmas berbisnes online.Mudah hanya sharing.


Fb cikmas : Normaslina mat akib
No :0195989209

Sabtu, 12 Ogos 2017

6 KEPERLUAN NUTRISI IBU HAMIL ANDA PERLU TAHU...

Kehamilan adalah saat yang dinantikan.Betul?

Tapi,mamareen tahu tak ramai didedahkan pengambilan NUTRISI yang penting bagi ibu hamil.

Malah,jika salah 1 nutrisi ini tidak diambil berat.Kemungkinan besar JANIN akan dilahirkan PRAMATANG atau MENINGGAL DALAM KANDUNGAN!

Mamareen ada hadir event untuk Ilmu kesihatan bagi ibu hamil yang disampai oleh Dr Bruce Daggy.klik sini kenali siapa dr-bruce-daggy .

Dr menekankan  6 jenis Nutrisi atau vitamin yang PENTING bagi ibu hamil ambil dari sebelum rancang kehamilan dan semasa hamil.



                               PROTEIN
                               ========
Protein untuk bina sel baru..
ibu hamil kena ada cukup protein
sebab bayi nak membesar dan memerlukan protein untuk tumbesaran dan baik dan sempurna.
ingat organ baik pun memerlukan protein untuk organ sihat dan sempurna.




                               OMEGA 3
                               ========

Kenapa ibu hamil memerlukan Omega 3?
omega 3 sumber Kacang walnut,ikan sardin ,salmon,soya dan banyak lagi.tapi top 3 sumber omega adalah dari Ikan.
Untuk otak janin.omega 3 kurangkan alahan pada Kulit bayi.
Untuk cegah atau kawal ezcema dari awal kandungan lagi.Omega 3 ada asid lemak yang baik.
Mengelakkan kelahiran bayi Pra matang dan risiko keguguran.Omega 3 jugak bagus untuk saraf janin.Paling best bantu kawal darah tinggi,kolestrol dan masalah obesiti pada ibu hamil.



                          FOLID ACID
                          =========== 

Tahu tak tiub nueral?
Tiub neural ni bantu pembentukan tulang belakang dan otak bayi.
Pernah tengok tak ada bayi masalah di belakang badan atau tak de tempurung kepala?
Bahasa perubatan selalu doc panggil Neural Tube Defect.. 
selalunya akan jadi pada 15-28 hari selepas persenyawaan
3 bulan sebelum rancang kehamilan atau 3
bulan sebelum kawin
Ambilah  400 mg folid acid sehari
Folid acid jugak bantu cegah dari sumbing dan masalah Tak dak lelangit.

(Antara Kecacatan Neural Tube )


KALSIUM
=========
Kenapa ibu hamil kena amik kalsium?.
 Sebab ibu hamil akan kekurangan banyak kalsium.
 Gigi cepat rosak.sakit sendi sakit. pinggang sakit.
Bantu tulang lebih kuat dan padat
Otot pun leh stress.
Sebab itu ibu-ibu hamil selalu sakit kaki.Sakit badan pingang semua yg ada.
 makin besar janin
Semakin beri tekanan pada otot sendi dan rahim.


VITAMIN C
==========

Vitamin c  boleh membantu tingkatkan kesuburan.
 beri penyerapan sempurna zat besi yang lebih baik.HB ibu bertambah cantik.
elakkan baby pramatang.
lancarkan perjalanan darah.
Bantu pertumbuhan tisu pada otot dan tulang
Ibu hamil sukar demam selesema.dan paling ibu-ibu suka
kulit cantik.
Kulit terasa lebih cerah dan lembab. gusi tak berdarah.
Happy enjoy tempoh kehamilan anda dengan indah.




ZAT BESI
========
Paling penting ZAT BESI untuk hasilkn sel darah MERAH dan untuk menyokong keperluan oxsigen pada janin.
kalau tak ckup oxsigen boleh bahayakan kandungan.
 zati besi tak da boleh jadi anemia.
dan kalau anemia.
kurang sel darah merah
baby boleh lahir awal
atau meninggal dalam perut!


Itulah antara NUTRISI keperluan ibu semasa hamil.Namun jika sukar untuk dapatkan khasiat ini dengan makanan-makanan diatas.

Mamareen ada cara yang lebih mudah dan berkesan.

Set kehamilan yang mamareen sendiri amalkan sejak 9 minggu kehamilan kembar.Alhamdulillah antara set nutrisi terbaik.Membantu perkembangan dan kesihatan bayi dan mama.

Jika anda sedang mencari supplemen tambahan yang sesuai.Boleh hubungi mamareen๐Ÿ˜Š.


SALAM IBU SIHAT
๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน

Wassap:N:๐Ÿ“ฒ01137181390 /Nak oder vitamin
Pengedar Shaklee Penang/Pos seluruh Malaysia,Sabah & Sarawak.






Isnin, 24 Julai 2017

SAKIT KE TIDAK PAKAI BRACES?? (part 2)

Haa..haritu mama dah janji nak share "SAKIT KE TIDAK"?




Sejak mama pakai braces ni ramai pulak kawan-kawan pun ada niat nak pasang.Ada yang mula tanya pasang kat mana berapa Kos?Nak baca kos dan pasang kat mana klik sini 》 Part 1《 dan soalan femess SAKIT TAK? ๐Ÿ˜‚.

Pengalaman kita tak sama.berbeza-beza bagi setiap orang.Sebab tu mama nak share buat rujukan mereka yang nak pakai braces.

Masa pasang tu seriuss tak sakit langsung!!. Masa tu cakap dalam hati
"eh tak sakit pun" ok ja..
masa tu doc pasang dulu braces sebelum cabut 1 batang gigi yang duduk di belakang gigi depan ni.Doc cakap kalau tak cabut ambil masa nak masuk dan kena tarik kuat dawai tu.huhu dengar pun seram.Aku setuju ja laa cabut pun.
rasa nyilu ja masa nak buat space pada celah-celah gigi tu.

Ok dah siap pasang.Masa nak cabut pulak ๐Ÿ˜‚.Ni aku serius seramm! Ya laa gigi tu kukuh elok tiba-tiba nak cabut.Agak-agak susah ka senang??.


                PROSES CABUT GIGI 
Mula-mula doc cucuk 1 jarum ubat bius.
tak la rasa kebas sangat.Apa lagi doc pun mula cungkil gigi yang kuat ni.Sakitt nak terangkat kaki ni.Tapi macam biasa umur 27 takkan nak jerit?? takkan nak lari??.haaha(aku pun tahan laaa sakit) nak lari nak kata jangan cabut tak terlambat ๐Ÿ˜ญ.Jadi tahan ja laa.

.Cungkil punya cungkil tak maw tercabut jugak.Dah kena bius lagi kali kedua.Cungkil lagi pakai 3 alat(aku pun tak taw nama apa).
Doc pun hairan 10 minit tak tercabut lagi.
lepas tu doc ambil xray image nak tengok akar gigi ni dah bercakuk dengan gigi lain ka??tapi bila tengok ok ja?.

Sampailah kali ke 4 bius.Doc korek-korek baru lahh tercabut!! Dekat 20 minit jugak laa nak cabut pun.Mujur 1 batang ja.kalau 2 3 mampuss laa.huhu..aduhhh sakit ya amat! hahah menyesal pulak rasa cabut dan pasang braces ni๐Ÿ˜“๐Ÿ˜ญ.

    Tengok gigi aku yang dah cabut ni?lebih 1 inci jugak.Patutlah susah sangat nak tarik.


Lepas dah siap tak sakit sangat kan bius masih ada?? Jadi doc pesan kalau sakit makan ubat tahan sakit yang dibagi.

sampai ja rumah nak tidoq.Gigi aku dah mula nyut-nyut! uhuhu tapi aku EGO tak maw makan ubat tahan sakit.Sebab aku sedar ubat tahan sakit kalau diamalkan bahaya.Takut nanti aku tak kebal.Sikit-sikit nak makan ubat tahan sakit.Lagipun suami aku memang tak bagi amik ubat tahan sakit.

Jadi macam mana aku nak elak dari sakit denyutan gigi kena cabut dan sakit pakai braces rasa macam kena tarik-tarik gigi aku ni.

      AMBIL OSTEMATRIX PIL TAHAN SAKIT SEMULA JADI.



Ni lah Pil ostematrix yang banyak bantu bagi keselesaan masa mama pakai braces.Rasa kejang atau sakit tekanan pada tarikkan gigi.Alhamdulillah memang berkesan makan ostematrix ni.Sebab dia bantu kita rasa lebih relax dan kurang sakit.Ibarat macam ubat tahan sakit.Tapi yang lebih selamat nak dimakan dan diamalkan.baik untuk jangka masa panjang.Sebab tu la fikir banyak kali jugak nak makan ubat tahan sakit.tak mau terlalu bergantung pada ubat.

Sekarang dah 2 minggu pakai braces happy sebab dah tak sakit macam minggu pertama.Alhamdulillah orang cakap "Alah bisa tegal biasa".
dah pakai nanti pandai la hampa nak atasi rasa sakit tu.Alahh tak sakit sampai nak pengsan pun.Bergantung pada gigi hampa jugak.P jumpa doc dulu dapatkan pandangan dan nasihat.Lain orang lain giginya sakit pun tak sama.
nak cantik dan dapat gigi yang tersusun rapi kena la sabar sikit.

Apa-apa pun ingat tips mama tadi.Kalau pasang braces nak kurangkan rasa sakit.Amalkan OSTEMATRIX ramai sangat dah amal.Kesan bukan pada mama sorang ja.Sangat membantu hampa kalau sakit-sakit gigi ka.Sakit gusi dan lain-lain lagi.s
Buat ja sebagai simpanan masa hampa perlu atau lebih baik diamalkan hari-hari.Buat tulang kita kuat dan cegah dari
OSTEOPOROSIS.

TESTIMONI SAKIT GIGI





BILA SAKIT AKAN KURANG?

insyALLAH dalam 1-2 minggu rasa sakit pasang braces akan kurang.Bergantung pada individu.Kena pandai jaga kebersihan gigi.Rajin cuci dan jangan makan benda keras /pejal awal nanti boleh jatuh bracket tu kalau hampa tak jaga.Gam dia baru lagi.

NAK TAHU CARA JAGA KEBERSIHAN GIGI PAKAI BRACES?

haa ni pentin kena jaga kebersihan bukan main pakai ja.Kalau hampa tak maw kena ulser dan lain-lain kena ambil berat soal hygine nah.Kalau tak merana laa hampa.
nanti mama share lagi part 3
apa kena ada dan macam mana nak cuci oK?

Ni mama belanja lagi selepas 2 minggu pakai braces.Nampak ayu gitu.Cakap pun sopan.Makan pun tertib.Ala-ala gadis melayu terakhir gitu๐Ÿ˜….
(jangan kecam nah)

Assalamualaikum jumpa lagi entry part 3.Tq sudi baca entry kali ni
moga membantu dan bagi sikit gambaran buat hampa yang nak pakai nanti.

Nak sembang atau tanya apa-apa boleh ja whatsapp atau Pm inbox Facebook mamareen ok๐Ÿค—.


Salam senyuman manis๐Ÿ˜˜
 -Mamareenshaklee-
Whatsapp :01137181390



Selasa, 18 Julai 2017

Pengalaman gigi besi ku (part 1)

Assalamualaikum hai.haii.
alhamdulillah pagi ni mai dah mood nak tulis entry pasal gigi besi mama ni.
huhu nak sebut pun seramm kan?


                              (Sumber Goggle)

Tak ramai yang tahu mama pasang braces,ye laa tak penting pun tapi nak share jugak sebab pengalaman ni ramai kena tahu.Sebab mungkin ada yang tanam niat nak pasang braces kan? So,mama share sini ok.
mungkin panjang sikit entry ni.Harap hampa rajin laaa baca nah.hihi.

Sebenarnya dah lama pasang niat nak pakai braces sejak dari sekolah lagi!
Al maklumlahh fuluss(duit) tak berapa nak ramai.huhu maka terkandas niat tu.
Sekarang umur 27tahun ada bisnes shaklee ni mama ada laa simpan duit boleh laa pasang braces ni.hehe..

      MESTI RAMAI SOAL KENAPA PASANG?
             TENGOK OK JA GIGI HANG?

Nampak memang mcm ok.Tapi tak ok.gigi aktif sangat naik.Sampai bertindih2 pastu sampai senget gigi2 yang lain.Naik kat belakang gigi pun ada.Tak selesa rasa lidah ni.Gigi depan pulak ada laa sikit maju kehadapan senget dan kecik beso.huhu. bukan tak syukur..Tak konfident nak senyum cakap2 dengan suami.Lagi 1 bila coaching anak2 cucu shaklee tak pakai niqab rasa segan gigi bersepah๐Ÿ˜‚.

      PAKAI NIQAB SAPA NAK TENGOK?

Sapa cakap tak dak orang nak tengok? tu dah tulis kat atas.Nak bagi suami tengok.Nak bagi senyuman paling manisss untuk dia.heheh cantik laa sikit gigi tu kan๐Ÿ˜.pastu diri sendiri laa nak rasa dan nampak lebih cantik bukan nak tunjuk kat sapa2 pun.

        KAT MANA BUAT? BERAPA KOS?

Haa bab ni memang ramai yg nak taw kan?? ok mama buat dekat Klinik Pergigian Dr Haneesah (klick ja link ni nnt jumpa la Klinik Dr Haneesah dekat Padang serai Penang)
baru ja mama pasang braces 12/7/2017 booking harga promo sejak Mei 2017 tapi tak buat lagi.Sebab masa tu mama sibuk siap2 nak ke Trip Japan dengan shaklee.Terpaksa tangguh dulu. kenapa tangguh?? hahaha tak mau laa p Makan angin free menahan sakit gigi nanti.Dah laaa shaklee belanja makan sedap2!! Boleh kempunan kalau pasang awal huhuhu.Bijak tak mama?? ๐Ÿ˜›.

Kos pasang dah servey setakat ni klinik paling murah kat sini.Tak jauh sangat dari rumah jadi kos ulang alik tu pun masih berbaloi.

Deposit Rm800(buat 2x bayar).So,bayar Rm300 masa ambik acuan.Rm500 masa pasang.Dan monthly Rm150 je kau.MUrah kan? servise pun bagoih.Staff dan doc dia lembutt ja.Nak sakit pun tak jadi.alhamdulillah.
Mujur ada bonus shaklee bulan2 boleh tolong bayar kos gigi dan lain2.Kira ada sebab laa kan ALLAH tak izin buat dulu.

          SAKIT KE TIDAK??

Sakit ka tidak erk?? hihi rasa2 sakit tak??
ermmm nanti mama share dalam entry part 2 ok? sebab mood nak tulis takat ni dulu๐Ÿ˜.kebas2 sudah mariii  (nampak hint2 dah bagi)hahaha.

         NAK TENGOK GIGI?

oklahh mama belanja sikit hampa tengok Gigi mama yang cantik ni.Sebelum tak sempat amik gambar(ya laa tak dak keja dok p genyeh tunjuk gigi kan)
jadi yang ada lepas pasang braces ja.

Nampak tak senget2 dan bertindih
(Jangan dok usha rapat sangat tercabut gigi tu satgi.haha)

Ni senyuman manis khas untuk pembaca blog mama.hehe

 Saja mama pilih rubber braces warna pink purple terqoise sebab ni warna pebret mama.Sweet2 gitu.

Haaa amacam cun tak pasang braces.Nampak cantik tapi yang pasang jaa taw apa rasa hari2 perlu di lalui hahaha.

Oklahh sampai sini ja mama share.InsyALLAH nanti kita masuk part 2 pasal SAKIT KE TIDAK??



Salam senyuman maniss
-Mamareen shaklee-
Shairne omar

Jumaat, 9 Jun 2017

Ceritera Jejak Jepun 2017

Assalamualaikum semua hai..
mamareen exited gila nak share dengan hampa.baru sempat nak menulis ni pengalaman mama ke Japan mei lalu selama 8 hari.


Pertama kali dapat ke luar negara dan negara pertama nama jejak adalah Singapore(ni pun sebab transit)Hihi Jepunlah tempat pertama mama dapat turun dan menikmati keindahan pengalaman yang best.

Turun ja Japan kami ke "Toki Shopping Outlet'
memang rambang mata weh.Macam2 ada siap duit ja.Mujur mama bukan peminat barang branded(mungkin nanti akan minat) hehe.Shaklee bagi duit poket mama habiskan kat Toki beli kasut anak2 baju2 untuk suami dan adik2.

Ni la duit Jepun shaklee bagi mama habiskan semua hanya 1 tempat hihi sikit tak tinggal๐Ÿ˜‚.



Coach ni ramai jugak Master yang pakai.hihi lawa sungguh mamareen nak buat tabung handbeg laah teringin nak beli 1๐Ÿ˜Ž.


MK pun ada harga paling murah dalam Rm600 ke Rm900 beg.Design pun cantik2.

Kate spade pun ada ni haaa cantik giloo naik berbulu mama nengoknye.

Haaa sapa suka branded handbeg memang macam kena rasuk masuk sini.huhu

Ni haa jalan2 jumpa pulak outlet "Skechers" harga boleh tahan less banyak dekat 90% dapat kupon 10% bagi setiap kasut dan ada lagi extra less Berbaloi2 kasut anak pakai duit shaklee bagi jimat poket ๐Ÿ˜.

Oppss stlyo jugak pakai macam ni kan?hihi sambil usha handbeg outlet Fossil.

Shopping mana yang sempat ja.Tak dak geng nak ikut membeli.Kalau hampa ada mesti best boleh kita shopping sini harga boleh tahan masih berbaloi.Maklumlah makan tidoq lena FREE jadi boleh la spend duit sikit.

Dah selesai 1 tempat jom mama bawak ke "Sharikawa Go" best ya amat ala2 tradisional jepun.Sebuah perkampungan suasana dia sejuk sangat pekan kecil kat sini mama pakai "YUKATA"  ala2 kimono tapi jenis nipis kainnya.


Ada gaya orang jepun tak?susah gak nak pakai yukata ni sebab tak berjahit bahagian pinggang tu.Selit dan sangkut ja.Tap selesa walaupun banyak kali aunty2 veteran kat kaki jalan tolong betulkan maklumlah 1st time pakai kan.hihi Yukata ni shaklee bagi free.Ramai aunty2 jepun ni terkejut shaklee sponser sebab yukata ni pun harga agak mahal.Shaklee memang best boleh la merasa pakai hihi.

"Arigatou gozaimasu"  ucapan sopan ucap terima kasih. haa kau baru seminggu kat jepun ada jugak laa belajar bahasa jepun.Sebab orang2 depa peramah sangat.Kalau bertembung takkan nak krikk..krikk hihi tegur laa kan.Bukan payah pun boleh goggle atau tour guide dah ajar siap2 apa nak cakap."Ohayou gozaimasu" selamat pagi."Ogenki desuka" apa khabar.hihi boleh laa sikit2 kan.




Ni ha group photo team A.Kalau 1 yukata rm300 darab la dengan lebih kurang 150 orang.Fuhh patut aunty jepun terkejut๐Ÿ˜‚.
ayu ja kan group A ala2 gadis melayu jepun gituu.

Best tak? best tak? wajib lah ke jepun banyak tempat menarik back to nature macam shaklee jugak la kan.

Mamareen nak share semua dalam 1 entry tak cukup.Nanti jumpa lagi ye.Ada lagi tempat2 yang belum dikongsi.

Tq shaklee sebab bawak mama jalan2 ke Jepun antara negara yang saya teringin sangat nak pergi.Alhamdulillah insyALLAH mama share lagi ya.

-Mamareen-
Id: 1127123
"Pengedar Shaklee Penang"
https://www.facebook.com/shairne.omar
http://Shakleepenang.wasap.my

DAH GUNA BARU JATUH CINTA

Kisah kali ni mama nak share macam mana boleh terjebak dengan shaklee ni.

Bak kata orang "tak kenal makan tak cinta"betul kan?




Jadi mamareen adalah pengguna sebelum menjadi pengedar shaklee.
Guna lebih 1 tahun.
Masa tu saya sedang mengandung 9 minggu.

Puas cari vitamin apa bagus nak support kembar ni.Cari punya cari nampak kat FB ramai sangat sebut "Shaklee..Shaklee".
Teringin sangat nak cuba sebab anak 1st dulu macam2 masalah letih badan ni.Dengan kena Admit semua lah cukup.


Jadi try la pm tgk kawan jual Kt fb

dia ada cita2 sy pn beli la set hamil rm400  consume dari 9 weeks sampai bersalin

Mama takde ambil Ubat KK @ Ubat Hospital sebab rasa dah sesuai makan set vitamin dari Shaklee.


Alhamdulillah kesihatan baik semakin baik
kembar pn ok sihat

Mamareen bersalin normal 37weeks tanpa gunting atau induce

sempat shake shake Esp Horlick sebelum masuk laboor room.


Dan dari situlah bermulah  bila kita makan shaklee.Orang tengok kita sihat baby kulit cantik.Mama bertenaga kulit cantik ramai. duduk bersila lagi boleh menjahit slim

 orang mula laa tanya pulak yang nak cuba termasuk mak bidan๐Ÿ˜‚.


Bila dah dapat kesan barulah berani jadi ahli dan sharing.Mama hanya share apa mama makan aje set kehamilan,set berpantang & set penyusuan.Kesan dia WOW! MASYALLAH best sangat.

(Semasa bershaklee kami masih naik lori)


Jadi dari situlah bermulanya mama mula bershaklee.


jika anda pengguna shaklee yang istiqamah pasti anda juga ada kesan yang baik untuk dikongsi?


Rugi makan kalau tak amalkan.Bertambah rugi kalau dah amalkan tak dikongsi.


Nak dapatkan tips penjagaan semasa hamil bersama set kehamilan shaklee?


(Antara set vitamin yang mama amalkan)

(Set yang banyak bantu luka sembuh dan bertenaga)


(Paling best dapat susukan kembar dengan bantuan set menyusu)

Berminat nak sertai shaklee?
boleh wassap/hubungi mamareen ya.๐Ÿ˜Š


Mamareen
Id 1127123
》Pengedar Shaklee penang《

//www.facebook.com/shairne.omar
http://Shakleepenang.wasap.my

Isnin, 13 Mac 2017

Tekad susukan anak,ini yang laila lakukan.

Assalamualaikum.Hye mamareen nak share kisah downline mama.

Dulu pernah consume shaklee tapi sebab tanpa guide yang betul.Main beli dan makan ja hasil kurang mantap!

Sampailah laila jumpa mamareen.hehehe (cewahh)betul kalau sebut shaklee ramai dah tahu.Tapi,tak semua orang tahu cara pengambilan dan produk yang sesuai.
Jadi AWAS!!.Dapatkan dulu dari yang benar2 tahu dan boleh bantu.

Ni Orked comelkan?? Orked ni anak pertama laila.Nama pun comel sesuai dengan orked๐Ÿ˜Š.
Ramai yang geram tengok Orked sebab pipi tembam bertubuh walaupun hanya susu ibu.
              (Tengok pipi Orked nak cubit2)
Jom tengok apa mama si Orked ni amal sampai orked bambam macam ni!

Set berpantang shaklee ade produk ape je? Kenapa pilih produk shaklee instead of produk lain?
Awat tak guna jamu je?

Shaklee sendiri ada suggest utk set berpantang shaklee. Siapa rajin tengok dalam website dia tau la.


            (Ha inilah rahsia mama Orked)

Set berpantang shaklee yang membantu SUSU LAILA MERIAH!
1) ostematrix
2) omega guard
3) vitalea
4) esp
5) vitamin c
6) alfalfa

6 produk ni complete set berpantang shaklee sekaligus support susu ibu.Ibu2 boleh ja susukan anak susu banyak.Tapi?masalah2 kurang makan,nutrisi pun tak jaga,stress macam2 la pengaruhi penghasilan susu ibu.

Apa yang bestnya Set berpantang shaklee ni?




1) OSTEMATRIX
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Selepas bersalin antara yang kita selalu dengar ibu-ibu ini mengalami sembelit dan sakit sakit badan. 
Ostematrix dapat membantu dalam masalah ini. 
Bagaimana? 
Ostematrix ialah kalsium malah dia ada magnesium tau. Kombinasi yang sangat baik dan diperlukan oleh badan.


2) OMEGA GUARD
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
omega guard ialah minyak ikan.Ibu menyusu yang amalkan minyak ikan sangat2 elok utk otak bayi.
Tapi makan omega selepas bersalin pun banyak kebaikan yang kita dapat. Antaranya ialah
1) membantu dalam mengawal kolestrol dalam badan. 
2) dapat mengawal berat badan. 
Setiap wanita mesti nak dapat berat asal after bersalin kan? 



3) VITALEA
♡♡♡♡♡♡
Vitamin yang lebih 100 tahun umur dia..
Ada apa dengan vitalea? 
Vitalea ini multivitamin dan membekalkan lebih kurang 23 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan. Kan masa berpantang ada makanan yang kita tak boleh makan.
Sayur tak boleh buah tak boleh.
Jadi,makan je vitalea ada spirulina bagi tenaga dan tambah darah lagi.
Cepat bayi dapat zat dari apa ibu makan.




4) ESP
♡♡♡♡ 
ESP banyak sangat kelebihan. Antaranya, 
1) sebagai milkbooster
2) pekatkan susu ibu 
3) kecutkan rahim 

laila seminggu lepas bersalin doktor puji..rahim dah kecut..cepat kecut walaupun masa tu perut masih geleber lagi sebab banyak skip pakai bengkung. Masa ini pun berat dah turun banyak
Esp ni HOT PRODUK taw!Wajb dah ni 

4) sebagai sumber tenaga. 
Masa lepas bersalin ini ibu masih lemah sebab banyak urat putus dan tenaga digunakan masa proses bersalin. 
Dengan ESP in sha Allah kembali bertenaga. Takde la rasa nak baring sokmo. Dapat jalan2. Doktor pun sarankan banyakkan berjalan after bersalin utk melancarkan peredaran darah. 
5) mencantikkan kulit.

Selalunya lepas bersalin wajah ibu ini kusam sebab dah terdaya lagi dah. Dengan esp in sha Allah wajah makin cantik. Laila mengandung muka naik jerawat banyak. Masa pantang seminggu kakak dan husband tegur muka makin cantik. Jerawat hilang. Sebab esp dan vit c nie. 

5)VITAMIN C
♡♡♡♡♡♡♡♡♡ 
vitamin c paling ohsem. 

Kelebihan vitamin c boleh bantu Luka bersalin cepat sembuh.
Kulit tak kusam.
Daki pun tak de suami tengok pun tak segan๐Ÿ˜‚.
Badan rasa cergas susah nak demam rasa letih selesema.


6)ALFALFA
♡♡♡♡♡♡♡♢
alfalfa sebagai jamu moden yang 1001 kebaikan untuk yang bernama wanita. 
Keputihan antaranya. Lepas besalin keputihan mula ada.
Bantu kecutkan rahim.
Darah nifas /haid pun tak lama.
Badan rasa ringan.

Alfalfa jugak sebagai milkbooster taw!
Sebab tu susu laila meriah!

Haa..Sama je laila dengan mamareen.Hehe kami dengan Shaklee dah jatuh hati sebab anak2 kami ni.
Makan shaklee sebab anak.Nak Susukan anak.Nak sihat nak cergas.Nak cantik gebu!.

Memang tak toleh produk lain bila kesan shaklee dah dapat.

Nak tengok stok susu laila??
semua rezeki set berpantang aka set menyusu shaklee.

            (Banyakkan stok susu laila?)


Mamareen sangat syorkan vitamin Shaklee untuk ibu2 yang mencari cara untuk susukan anak walaupun berpantang tak cukup makan.kena pantang makan.Tapi,dengan set shaklee insyALLAH ibu2 boleh berpantang dengan gembira susu meriah boleh dapat baby tembam macam Orked insyALLAH

             》NAK SET SHAKLEE?《
》DAN DAPATKAN CARA PENGAMBILAN SHAKLEE PRODUK YANG BETUL & BERKESAN《

Boleh wassap mamareen
๐Ÿ“ฒww.wasap.my/601137181390
pengedar shaklee penang
pos seluruh Malaysia/sabah Serawak
๐Ÿ†”1127123
https://www.facebook.com/shairne.omar