Followers Mamareen

Sabtu, 19 Disember 2015

VITAMIN UNTUK PARA JEMAAH HAJI DAN UMRAH

Disini saya terpanggil ingin berkongsi sedikit tentang VITAMIN @ MAKANAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN ibu bapa atau jemaah yang mengerjakan umrah dan haji.Ramai yang risau tidak kuat dan sihat ketika berada diMAKKAH.insyALLAH moga ALLAH Izin semua bakal dan jemaah sihat dan dapat menjalani ibadat dengan sempurna.




PANDUAN PENJAGAAN KESIHATAN

1.Pakai pakaian yang sesuai(sejuk@panas
2.Pakai mask muka 
3.Minum banyak air putih@air zamzam sebelum keluar dan selepas pulang dari masjid
4.Makan makanan berkhasiat
5.Jaga kesihatan diri
6.Berhenti merokok



ANTARA MASALAH KESIHATAN
  • Batuk
  • Selesema
  • Demam
  • Pening kepala
  • Sakit lutut
  • Asma/lelah
  • Sakit Mata
  • Kebas/sakit pinggang/urat
  • Cepat letih
  • Sakit Jantung


Jika ada masalah sendi seperti sakit lutut, pinggang, belakang dan sebagainya, cuba berbincang dengan doktor anda untuk merawat masalah yang dialami itu. Jika ada masalah seperti kencing manis, darah tinggi dan sebagainya, berbincanglah dengan doktor tentang cara-cara untuk mengawal masalah yang dialami. Walau apa jua masalah kesihatan yang dialami, cuba baik mungkin untuk mengawalnya sebelum berangkat.

ANTARA VITAMIN PILIHAN JEMAAH
  1. VIVIX
  2. B COMPLEX
  3. VITAMIN C
  4. LECITHIN
  5. OSTEMATRIX
Kesemua ini untuk masalah sakit lutut,keletihan,masalah jantung,kencing manis,darah tinggi,batuk.demam selesema.
insyALLAH sangat membantu kesihatan para jemaah sejak 30 tahun lalu.


Amalkan juga pengambilan supplemen atau makanan tambahan yang mampu membantu untuk meningkatkan kesihatan dan mengurangkan masalah yang dialami beberapa bulan sebelum berangkat ke tanah suci. Ini ialah untuk mengurangkan masalah “healing crisis” dimana badan memberikan tindak balas terhadap supplemen yang diambil untuk membetulkan dan marawat masalah yang selama ini dialami oleh tubuh badan.
Jangan lupa juga untuk mula bersenam beberapa bulan sebelum berangkat untuk meningkatkan stamina dan tenaga. Anda tidak perlu untuk ke gym atau melakukan senaman berat. Cuma berjalan perlahan selama 15-30minit sehari sudah cukup untuk membantu tubuh membuat persediaan sebelum berangkat ke tanah suci.
Saya berharap agar post kali ini dapat membantu anda sekalian. Semoga para jemaah yang bakal berangkat untuk ke tanah suci bagi mengerjakan ibadah Haji sentiasa dilindungi Allah dan dipermudahkan dalam setiap urusan meraka. Semoga mendapat Haji dan Umrah yang mabrur. InsyaAllah

untuk dapatkan sebarang pertanyaan mengenai set kesihatan haji umrah ini boleh hubungi saya.Dapatkan rundingan secara PERCUMA dan boleh dapatkan produk dari saya
Shairne omar| ID-1127123
fb:www.facebook.com/shairne.omar                                                                 wassap +01137181390                                                                                 

Isnin, 14 Disember 2015

PANIK SUSU IBU TIADA SELEPAS MELAHIRKAN!! |PERLU SUSU FORMULA ATAU TIDAK??




Assalamualaikum...hai semua. :)

Pernah tidak ibu-ibu PANIK atau TAKUT apabila selepas melahirkan tidak ada penghasilan susu badan??dan awal lagi memikirkan susu formula yang terbaik??

Ya..Saya pernah mengalaminya apabila melahirkan kelahiran kedua kepada SIKEMBAR ini.Semasa di wad bersalin lagi kembar kedua sudah diberi kepada saya untuk disusukan.Walaupun susu badan saya hanya keluar setitis dua sahaja ketika itu,saya tetap menyusukan mereka..

Sikembar ini tidak meragam ketika disusukan,saya hairan kenapa mereka senyap selepas menyusu.Bahkan susu saya hanya keluar setitis demi setitis.
Jadi saya nekad akan teruskan susukan mereka walaupun susu badan saya tidak mengalakkan.

Demi meneruskan niat saya untuk FULLY BREASTFEED saya ikhtiar untuk dapatkan susu badan yang banyak dengan mengambil banyak nasi,sayur,buah dan Vitamin(makanan tambahan).
Alhamdulillah selepas hari yang ketiga SUSU BADAN MERIAH sehinggakan saya kena pam dan buat stok.Syukur Alhamdulillah kembar xperlukan susu Formula.

Ini antara makanan tambahan yang pertama saya ambil pada awal tempoh berpantang yang membantu memperbanyakkan susu.InsyAllah..


SAYA SUKA B COMPLEX SEBAB MEMBANTU SAYA DARI SAKIT KEPALA DAN STRESS.hehe  MEMPUNYAI 8 JENIS VITAMIN B YANG MENUKARKAN LEMAK DAN KARBOHIDERAT KEPADA TENAGA.



ESP laa  BEST.MILKBOOSTER MEMEKATKAN SUSU 
DAN MENAMBAHKAN SUSU SAYA.BERBEZA DARI ANAK PERTAMA DULU.
SIKEMBAR PUN NYENYAK LENA
SOYA NON GMO DAN KAYA DENGAN PROTIEN.
SESUAI SANGATLAH KALAU NAK TAMBAH SUSU BADAN.KURUS PUN BOLEH.
.PALING BEST STRECH MARK PUN TIADA!



PIL KALSIUM NI PUN MERANGSANG SUSU IBU.JADI IBU YANG X SUKA SUSU SESUAI MAKAN OSTEMATRIX NI.SIAP BANTU HILANG SAKIT PINGGANG DAN KEBAS.


Ramai yang tak tahu,perut baby baru lahir kecil je..Sebesar buah cery mana mungkin bayi mahu susu yang banyak..Cukup sekadar yang perlu sahaja.sebab tu lah bayi menyusu selalu muntahkan susu.sebab perut penuh x dapat nak hadam susu yang penuh 1 botol.Jadi,bayi memerlukan susu mengikut saiz perut mereka.Biar minum berulang-ulang.




JANGAN SESEKALI BAGI BAYI MAKAN @ MINUM MINUMAN LAIN SELAIN SUSU IBU SEBELUM UMUR 6 BULAN YER!!

Bahaya taw bagi makan bayi awal..

kenapa>>>

Makanan pejal tidak boleh diberikan sebelum umur 6 bulan kerana: 
  • Bayi belum dapat mengunyah dan menggigit dengan berkesan
  • Makanan yang paling seimbang dan lengkap adalah susu badan.
  • Meningkatkan risiko alahan makanan dan jangkitan kuman.
  • Usus belum matang dan terdapat risiko kecederaan / usus tersumbat (‘intestinal obstruction‘)
  • Buah pinggang belum cukup matang untuk mengendalikan beban berlebihan dengan makanan pejal.


Namun, selepas umur 6 bulan, bayi memerlukan makanan pejal, kerana susu badan sahaja tidak mencukupi untuk keperluan badan. Bayi yang tidak diberi makanan  pejal selepas 6 bulan akan mengalami kekurangan zat makanan, terutamanya zat besi. Ini pula akan menjejaskan pertumbuhan dan perkembangan minda bayi.


untuk sebarang pertanyaan hubungi
Mamareen 
FB https://www.facebook.com/shairne.omar
wassap +601137181390
#SHAKLEEPENANG
#SELURUHMALAYSIA
#PAKARSUSUIBU

ISTERI MENYOKONG PENDAPATAN KELUARGA |HANYA DARI RUMAH

Assalamualaikum wbt..haii semua...

Hari ni mamareen nak share tentang ISTERI,DUIT,TANGGUNGJAWAB DAN KELUARGA.Exited kan dengar tajuk.hihi :) 

Mulanya dulu selepas je nikah suami cakap nak kerja ok tak nak kerja pun ok.Jadi urat malas sudah naik.hihi tak naklah kerja duduk kat rumah lagi best.Lagipun kos ulang alik makan minum pun dah sama naik dengan GAJI!!
Nanti nak hantar anak ke rumah pengasuh lagi.Saya kelulusan tak tinggi nak guna komputer pun tak pandai mana nak dapat gaji besar kan. Hmmmmm :/

Jadi bila sampai satu tahap saya teringin jugak nak ada duit sendiri walaupun suami dah beri cukup nafkah.Alhamdulillah,tp sebagai manusia yang penuh nafsu ni saya mahukan lebih dengan guna duit poket sendiri.Alhamdulillah ALLAH beri saya ilham untuk jahitkan pakaian pengantin MUSLIMAH.Gembira saya walaupun masa menjahit dan penghasilanya agak rumit.Apatah lagi bila saya disahkan HAMIL KEMBAR.Saya terpikir kesianya pada suami mesti lagi kuat dia akan kerja kan? Hurmm saya tak nak suami kerja teruk :(.Cukuplah banyak dia korbankan untuk saya.
                 -nak tunjuklah baju cantik kiterr ni..hihihiI(TEMPAHAN DITUTUP) :P


Bila hamil sikembar ni ALHAMDULILLAH rezeki mencurah-curah.Tempahan tidak henti sampai tak menang dek tangan nak jahit.Syukurlah ALLAH beri kesihatan yang baik semasa hamil kembar ni saya boleh menjahit dari selepas subuh sampai pukul 2 ke 3pagi.Gembiranya saya bila rezeki menjahit dapat beli baju sikembar bila lahir nanti.Sebulan sekali saya keluar membeli kelengkapan kembar tanpa usik wang suami.sampailah malam bersalin saya masih menjahit jam 3pagi.Keesokkanya saya bersalin pukul 9.20 pagi pada 9/1/2014.SYUKUR ALHAMDULILLAH.

TAPI,selepas bersalin saya tiada pendapatan lagi..... :(
Mungkin belum rezeki lagi nak menjahit.Saya sibuk uruskan sikembar.Lagi pula sekembar menyusu badan.Saya kena sentiasa bersedia untuk susukan mereka.2 bulan saya tiada pendapatan.Saya dah nekad keperluan anak-anak saya tak nak usik duit suami sebab saya boleh tolong suami,saya mampu kerja dirumah ringankan beban suami. 

Disebabkan saya memang makan dari hamil produk SHAKLEE jadi saya nak repeat beli lagi.Tapi saya belum jadi ahli.Atas permintaan kawan adik beradik pun nak cuba SHAKLEE saya daftar jadi ahli.Daftar RM69 ja seumur hidup murah sangat boleh terus dapat harga ahli.hihi jimat sungguh.Syoklah saya boleh makan SET BERPANTANG pulak!

Apabila JOIN SHAKLEE saya tengok PELUANG untuk saya tambah pendapatan sangat BESAR!mana tidaknya kawan saya pun dah pencen hanya dengan shaklee.Saya yang makan sendiri pun dapat BONUS dari SHAKLEE..wahhh ini peluang baik ni.hihi 

Selepas mintak izin suami nak buat SHAKLEE dia macam tak izin.Katanya bisnes macam ni kena keluar malam ke sana kemari.Tapi,dia izin cuba dulu.Alhamdulillah selepas sebulan jee..KABAAABOOM!!! REZEKI dari ALLAH tanpa keluar rumah ke mana-mana.hihi apa lagi naik tocang la mamareen masa tu.Kena buat betul-betul buktikan pada suami sebab dia dah izin dan beri kepercayaan kepada saya.Malulah kalau angan-angan tahik ayam kan!! 



    -share sikit bonus SELEPAS SEBULAN BUAt SHAKLEE(ALHAMDULILLAH)

Selepas KEJAYAAN PERTAMA NAIK SUPERVISOR saya rasa ketagih nak cuba lagi dan lagi.Sebab SHAKLEE nak bagi lebih banyak lagi.Manakan suri rumah nak urus anak nak susu anak kembar lagi boleh dapat macam ni kan.Mungkin bagi orang lain sikit.Tapi bagi saya ini adalah sangat BESAR sebab masa dulu kerja pun tak dapat banyak ni. :) menjahit sampai x tidur malam baru nak dapat.


Sekarang sudah 1TAHUN 5BULAN saya dalam SHAKLEE FULL TIME.Alhamdulillah banyak sudah peluang yang saya nikmati dan pendapatan bulanan juga semakin meningkat dari 4angka ke 5 angka. :)Peluang menikmati bukan kepada saya sahaja malah KELUARGA,RAKAN dan MASYARAKAT DILUAR SANA.
Kini saya mempunyai EMPAYAR SENDIRI ratusan orang sudah bersama saya dan ratanya sudah mencapai income bulanan cecah 6K sebulan.Atas didikan dan tunjuk ajar dari orang-orang HEBAT akan terus saya gunakan untuk membantu mereka yang ingin berjaya bersama SHAKLEE.Hanya membantu orang SIHAT CANTIK dan BERJAYA adalah peluang untuk kita TURUT BERJAYA!! 
INSYALLAH :)

Tidak kiralah apa jua bidang yang kita ceburi jika kita betul-betul usaha dan yakin INSYALLAH kita pasti boleh.TETAPKAN MATLAMAT KITA SEBELUM KITA BUAT DAN BERJAYA. :)

UKIRLAH SENYUMAN ANAK-ANAK DAN SUAMI ANDA KETIKA MEREKA MELIHAT DAN MENIKMATI KEJAYAAN ANDA NANTI :)



-kenangan di NATIONAL CONFERENCE-THE MINES

JIKA ANDA PENGGUNA SHAKLEE YANG BELUM MENDAFTAR @ BELUM LAGI MENJADI PENNGUNA BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT MENGENAI PRODUK @ PELUANG MENJADI PENYOKONG PENDAPATAN KELUARGA..INSYALLAH. :)


FB: Sha'irne omar
ID-1127123
EMAIL: mamareenshaklee@gmail.com
Wassap : +601137181390