TIPS dapatkan BAYI KEMBAR..........







Assalamualaikum WBT...selamat pagi semua..
  Alhamdulillah pagi ni dapat luang masa berblog.Maklumlah,nak buat kerja kena curi masa..Sikembar tu asyik melekat ja haa dengan mama.
Hari ni ahad.so,boleh lah saya cerita sikit tentang pengalaman saya masa hamilkan kembar ni..Mesti ramai yang suka Anak kembar kan??HEHHE..Saya pun suka,comel je muka sama...

Siapa pun pasti akan merasa geram akan bayi KEHAMILAN ANAK KEMBAR,tapi tahukah anda MENGANDUNG DAN MELAHIRKAN  ANAK KEMBAR adalah lebih BERISIKO berbanding kehamilan biasa.


Alhamdulillah Allah memilih saya dan suami untuk menerima kehadiran bayi kembar pada tahun ketiga perkahwinan kami.Kehamilan untuk anak kedua memang dirancang pada tahun ketiga perkahwinan kami.TIADA pil atau cara lain untuk mendapat bayi kembar.Kami hanya menjalani kehidupan seperti biasa.Pada awalnya saya mengalami alahan yang sangat teruk pada 2bulan awal.Walaupun mengetahui berita kehamilan hanya dengan ujian UPT yang saya beli dari Farmasi.Saya memilih untuk biar dulu sebelum berjumpa doktor.Malah semakin hari badan saya sakit-sakit,lemah tidak berdaya lebih teruk dari kehamilan anak sulung dulu.Saya hanya mampu baring dan tidur sepanjang hari,Disebabkan alahan makin teruk,suami menghantar saya pulang ke kampung kerana disana ada yang boleh jaga anak sulung saya Khalysah(CHICHA).

    Saya mengalami penambahan berat badan yang mendadak seawal kehamilan lagi.Malah fizikal saya uga berubah.Saiz perut saya besar walaupun baru hamil Trimester pertama.huhuhu.Saya tanya mak saya."Mak,awat perut ni besaq sangat,padahal baru 2 3 minggu".Balas mak saya pulak"Hang dah anak 1,perut dalam dah tebal"huuhuhu..ye la mak..Anak laki kot,ntah kembaq kot mak.hihi buat suspen ja masa tu..Saya memang xambil apa-apa ubat semasa awal kehamilan.Mungkin sebab itu badan lemah dan x aktif.


Masuk 9minggu saya pergi jumpa Doktor untuk scan dan lihat bayi dalam kandungan(scan).Masa tu memang EXITED sangat sebab saya x sabar nak tengok janin comel dalam perut saya.Disebabkan suami tunggu Diluar,saya je yang rasa seronok kt dalam bilik tu.hihi.Masa doc letak ja alat scan tu..Pappp!!!! muka Doc Rasyidah senyum dan cakap "tahniah awak hamil kembar".HUH????
biar betul xpenah taw pun ada keturunan kembar..Doc tunjuk ada 2 degupan jantung yang jelas sekali kelihatan..MASYAALLAH TABARAKALLAH..Saya jadi kelu,nak nangis tidak keluar air mata,nak gelak pun xmampu.Senyum ja sorang sebelum beritahu suami.hihihi..Doc cakap dah nk masuk 9minggu..Wah dah berdegup jantung anak-anak mama yer.Doc ada bagi vitamin dan ubat lain untuk saya makan dan beri nasihat sikit.Alhamdulillah,nak cakap kat suami mulut rasa berat.hihi."Abang,rin mengandung anak kembaq" Suami pun muka blurr.ehh yeke...iya laa betul.Alhamdulillah,walaupun riak wajah dia tidak seperti saya jangkakan,tapi saya tahu suami sangat gembira dan bersyukur atas khabar gembira ini...
                            

 (sumber google image)

Selepas itu,saya mengetahui akan kehamilan kembar ini,kesihatan saya bertambah tidak baik.Jadi,setiap 2 minggu saya perlu jumpa pakar sehingga saya bersalin.Doc ada beritahu pelbagai risiko bakal saya hadapi termasuk KEBARANGKALIAN untuk KEHILANGAN salah seorang adalah TINGGI,dan mungkin akan KEHILANGAN KEDUANYA sekali jika kesihatan saya dan keadaan bayi tidak mengizinkan!Allahurabbi,risau sangat doc cakap kena hantar hospital Ipoh jika air ketuban tidak cukup perut perlu ditebuk untuk samakan kuantiti air ketuban pada kedua bayi.

Saya fikir perlu buat sesuatu untuk kebaikan kandungan saya ini,jadi rezeki ALLAH masa tu ada KELAB IBU HAMIL di Facebook.Kelab itu lah yang memberi info kehamilan dan produk untuk ibu hamil yang bermasalah.Saya tidak ketinggalan mengambil peluang ini untuk kutip sebanyak ilmu dari ibu kelab tersebut.Dan Alhamdulillah saya tengok ramai yang syorkan "SHAKLEE".wahhh..macam menarik.Jadi,saya ada cari maklumat tentang set KEHAMILAN SHAKLEE dari ramai penjual,dan rezeki saya beli dari kawan saya yang tinggal berdekatan.Teruja akan KEBAIKAN SETIAP PRODUK saya membuat keputusan untuk mencuba..
Inilah set kehamilan pertama saya cuba,hanya berpandukan cara makan dari kawan dan rujukan pada botol.hihi..Masa ni ZERO knowlegde pasal set SHAKLEE.Demi kebaikan kembar dalam kandungan saya beli dan amalkan.Dan Alhamdulillah izin ALLAH,selepas consume 3 hari alahan saya hilang.Badan saya Kuat.Terus balik rumah sendri bila dah boleh masak,mandikan chicha,menjahit dan sebagainya.

    >ESP
Fuhhh...memang POWER lah ESP ni,buat badan saya
sIHAT,CERGAS dan BERTENAGA.Alhamdulillah.......
Saya suri rumah yang mengambil upah menjahit pakaian WALIMAH untuk para Pengantin MUSLIMAH.Tugas menjahit bukan senang.nak jahit manik labuci lagi.Selalunya sampai pukul 3 pagi saya menjahit.Rezeki anak tempahan memang banyak.Dan paling best bila makan set ni,saya mampu jahit baju dan niqab sehari 2 3 helai baju dan 2 set niqab.Tengok badan tak rasa letih..


     >OSTEMATRIX
 Hari semakin hari kandungan semakin besar.Fizikal juga berubah tak dapat duduk dan jalan dengan baik.Kaki mulai bengkak dan bayi mula menendang dan bergerak aktif membuatkan saya tidak dapat duduk dan tidur dengan selesa.Jari akan kebas mencucuk apabila jam  3 4 pagi..jadi saya akan ambil OSTEMARTIX untuk bantu masalah kebas yang melampau..ALHAMDULILLAH,memang hilang dan saya dapat tidur dengan nyenyak.

     >B-COMPLEX
Membantu tumbesaran bayi,mengelak dari cacat sumbing dan masalah tidak sempurna tempurung kepala.Pentinya pengambilan B COMPLEX kerana terkandung "FOLID ACID"yang sangat penting kapada janin seawal 3 bulan sebelum merancang untuk hamil.B COMPLEX juga membantu saya dari stress dan sakit kepala.

   >OMEGA GUARD
Perkembangan otak bayi adalah sejak dari dalam kandungan lagi,jadi saya mengambil langkah awal untuk memastikan perkembangan otak sikembar sudah diberi dari awal.OMEGA SHAKLEE adalah dari sumber MINYAK IKAN dan bukan dari lemak ikan.Membantu saya dari masalah SEMBELIT ketika hamil dan mengawal kolestrol.

Selepas trimester kedua ,Doktor pakar membuat pemeriksaan detailing scan
dan menyatakan perkembangan sikembar sangat baik dan memberangsangkan.Ini adalah BAGUS kata doktor.KEMBAR membesar dengan baik sekali tanpa ada masalah pada ibu dan anak.Syukur alhamdulillah.Untuk pengetahuan semua,saya hanya  menggunakan set KEHAMILAN SHAKLEE saawal 9minggu lagi.Dan doktor juga TERUJA akan kesan set ini kepada perkembangan sikembar..


Masuk minggu ke 35 kehamilan,doktor beri tarikh untuk induce kerana risau kembar makin besar.Sepatutnya due 28/1/2014.Jadi 37 minggu saya perlu dipaksa bersalin demi keselamatan kembar pada tarikh 9/1/2014

.Saya Redha walaupun saya  tidak mahu bersalin secara paksa.2 Minggu sebelum INDUCE saya tingkatkan amalan kerohanian dan fizikal bagi memudahkan dan mempercepatkan kelahiran sebelum diinduce.Saya takut kerana ramai yang cakap INDUCE itu sangat sakit..

Setelah 37 minggu saya masih menjahit sehingga jam 3 pagi,keesokannya saya perlu admit untuk induce..Masih tidak henti berdoa agar saya boleh bersalin tanpa suntikan.Tidur sekejap sementara menunggu waktu subuh.dan selepas Solat Subuh saya rasa nyilunya sekejap datang sekejap hilang.Rasa kebas dipintu laluan.Tiada sebarang tanda ketuban atau tumpah darah membuatkan saya fikir itu sakit biasa.siap untuk admit pada 9/1/2014 saya sempat SHAKE ESP + HORLICK buat TENAGA dan alas perut,kerana saya perlu singgah ke pos laju untuk pos set walimah costemer.Apabila sekerat jalan,saya rasakan sakit nyilu kebas makin menjadi-jadi.kejap datang kejap hilang membuatkan kami terus ke hospital batalkan niat ke pos laju dan sarapan pagi.

JAM menunjukkan pukul 8.00 pagi.sempat membaca surah YASSIN sebagai menahan sakit dan ketenangan berharap agar semua dipermudahkan.tidak menjangka tarikh admit untuk induce saya sudah mahu bersalin.Jam 8.20 pagi sampai dihospital.Saya berjalan gagahi naik kedewan bersalin daftar untuk masuk wad.Tanpa berlengah saya memberitahu Nusre bahawa saya sudah rasa sakit pintu rahim.terus saya dibawa masuk untuk periksa bukaan.Alhamdulillah,ya bukaan sudah 4cm.Syukur tidak perlu induce!!!Mimpi ngeri itu sudah berlalu.hihihi..Fuhhh selamat..

Doctor memaklumkan saya boleh masuk ke dewan bersalin kerana bila-bila masa sahaja saya boleh melahirkan..Rasa sebak dan syukur sebab ALLAH makbul bersalin sebelum induce!!Pergi mendapatkan suami beritahu sudah sampai masanya.Sempat salam dan cium tangan suami mohon ampun serta doa agar dipermudahkan.InsyALLAH.

Setelah wiyar dan alat dipasang.Jam menunjukkan pukul 9.00pagi.contruction tidak begitu kuat.Keadaan tenang layan istimewa dari doctor dan staff dewan bersalin membuatkan saya agak tenang dan sabar melayani kesakitan..
Sambil berbual dan diurut oleh seorang nusre agak lanjut usia saya rasa begitu selesa.Dan tiba-tiba contruction kuat buat kali pertama buat saya tidak lagi selesa.Kesakitan itu datang dan pergi..MasyALLAH,apakah aku mampu untuk melahirkan kembar ini,Pelbagai emosi datang.Namun,zikir sdan selawat tidak lekang dari bibir.ALLAH ada bersama aku.Aku kena kuat.DAN kali kedua sakit datang ketika itu aku tidak mampu lagi menahan.Tanpa doctor disisi aku cuba meneran SENDIRI kerana kepala 1st twin sudah mahu keluar..ARGGHH..sedikit teriakan membuatkan doktor dan ramai staff datang melihat baby sudah bersedai untuk melihat dunia.ALHAMDULILLAH 09.20 pagi AKU selamat melahirkan kembar pertama dan 2 minit kemudian bayi kedua juga selamat.SYUKUR aku dapat bersalin NORMAL pada bukaan 4cm.

SELAMAT DATANG ANAK-ANAK MAMA...AMANINA KHALEEFAH (1ST) & AMANINA KHALEELAH(2ND).SEKIAN SUDAH PENGALAMAN SAYA BERSAMA SET KEHAMILAN SHAKLEE.ALHAMDULILLAH TERIMA KASIH ALLAH KERANA IZIN AKU MEMILIKI SAAT INDAH INI.TERIMA KASIH YANG MENGENALKAN SAYA SET SHAKLEE.












Jadi,kepada ibu-ibu diluar sana.Anda juga boleh mengambil set KEHAMILAN SHAKLEE SEJAK AWAL LAGI.InsyALLAH akan membantu anda..Rasai sendiri kebaikan set ini untuk manfaat ibu dan anak.Saya memberi jaminan set ini SELAMAT untuk diamalkan oleh ibu-ibu hamil yang mementingkan kesihatan dan keselamatan bayi.InsyALLAH,semua dengan IZIN ALLAH SWT.Tugas kita mencuba dan ikhtiar selagi daya.

               Ingin nasihat set kehamilan EXCLUSIVE dari saya??
                                            boleh ADD atau hubungi saya:

                                                                               FB: Sha'irne Omar            
SID - 1127123
                                                 IG:Pakar Kecantikkan
                                                   wassap:+601137181390
                                                                            Email: Mamareenshaklee@gmail.com
                                                                                    Cod AREA SEBERANG PERAI(PENANG)
                       KULIM.
                                                                                       Pos seluruh MALAYSIA,SABAH,SARAWAK
                                               





PETUA HAMIL ANAK KEMBAR
mesti ramai yang teringin anak kembar yang comel kan. Ni Mamareen kongsi petua nya. smile emoticon
1. Genetik
Jika dalam salasilah keluarga anda terdapat pasangan yang mempunyai anak kembar, kemungkinan besar anda juga mampu mendapat anak keMbar. Ini kerana trait sedemikian mungkin telah diturunkan pada diri anda. Trait yang dimaksudkan ialah penghasilan 2 ovum secara serentak dalam satu masa.
2. Umur
Wanita yang berumur 35- 40-an dan ke atas, mempunyai potensi yang lebih besar untuk mendapat anak kembar. Pada ketika ini, kebanyakan wanita akan mengambil rawatan untuk kesuburan. Tambahan pula, mereka akan lebih cenderung untuk menghasilkan lebih dari satu ovum semasa proses ovulasi, kerana proses tersebut telah terganggu oleh proses perimenopause.
3. Bilangan Anak
Lagi banyak bilangan seseorang individu pernah melahirkan anak, lagi tinggi peluang beliau untuk melahirkan anak kembar selepas itu.
4. Berat Badan dan Ketinggian
Perempuan yang tinggi atau perempuan yang lebih berat mempunyai kebarangkalian yang lebih tinggi untuk mendapat anak kembar.
5. Diet
Pengambilan makanan tertentu yang mengandungi kandungan estrogen yang tinggi mampu meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.
6. Pengambilan Ubat Kesuburan
Pengambilan ubat kesuburan boleh meningkatkan kebarangkalian seseorang untuk menghasilkan dua ovum dalam satu proses ovulasi, sekaligus meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar. Clomid memberikan 10 peratus peluang manakala Gonal F memberikan 30 peratus peluang untuk hamil anak kembar.
7. Selain berkahwin dengan keturunan kembar, sebenarnya banyak cara untuk mendapatkan anak kembar. Tetapi kebanyakkannya adalah cara yang tidak sihat seperti mengandung di usia tua, mengandung ketika masih menyusui bayi, hamil di waktu si ibu gemuk dan sama waktu denganya.Memang boleh terjadi mendapat anak kembar tetapi kandungan tidak sihat. Kemungkinan keguguran pun tinggi, anak kembar tidak sihat atau kandungan bermasalah juga tinggi.
8. Banyakkan makan ubi, kentang dan susu.
Tiga jenis makanan ini dapat meningkatkan ovulasi pada telur dan mungkin boleh dapatkan anak kembar. Ada yang kata, jika kita teratur minum susu dari zaman muda mudi, kebarangkalian untuk mendapatkan anak kembar itu tinggi. Juga, jika anda amalkan memakan ubi, kentang dan susu bukan sahaja baik untuk mendapatkan anak kembar, tetapi juga salah satu cara untuk mendapatkan anak bagi pasangan yang sudah lama berkahwin tetapi tidak ada rezeki untuk mendapatkan anak.
9. Doa untuk mendapatkan anak kembar :-
i) Surah As-Saaffaat Ayat 120:
ii) Surah As-Syura ayat 50:

insyALLAH...selamat mencuba..terima kasih sudi membaca.MOGA BERMANFAAT DUNIA AKHIRAT.aminnn

Comments