VITAMIN UNTUK PARA JEMAAH HAJI DAN UMRAH

Disini saya terpanggil ingin berkongsi sedikit tentang VITAMIN @ MAKANAN TAMBAHAN UNTUK KESIHATAN ibu bapa atau jemaah yang mengerjakan umrah dan haji.Ramai yang risau tidak kuat dan sihat ketika berada diMAKKAH.insyALLAH moga ALLAH Izin semua bakal dan jemaah sihat dan dapat menjalani ibadat dengan sempurna.




PANDUAN PENJAGAAN KESIHATAN

1.Pakai pakaian yang sesuai(sejuk@panas
2.Pakai mask muka 
3.Minum banyak air putih@air zamzam sebelum keluar dan selepas pulang dari masjid
4.Makan makanan berkhasiat
5.Jaga kesihatan diri
6.Berhenti merokok



ANTARA MASALAH KESIHATAN
  • Batuk
  • Selesema
  • Demam
  • Pening kepala
  • Sakit lutut
  • Asma/lelah
  • Sakit Mata
  • Kebas/sakit pinggang/urat
  • Cepat letih
  • Sakit Jantung


Jika ada masalah sendi seperti sakit lutut, pinggang, belakang dan sebagainya, cuba berbincang dengan doktor anda untuk merawat masalah yang dialami itu. Jika ada masalah seperti kencing manis, darah tinggi dan sebagainya, berbincanglah dengan doktor tentang cara-cara untuk mengawal masalah yang dialami. Walau apa jua masalah kesihatan yang dialami, cuba baik mungkin untuk mengawalnya sebelum berangkat.

ANTARA VITAMIN PILIHAN JEMAAH
  1. VIVIX
  2. B COMPLEX
  3. VITAMIN C
  4. LECITHIN
  5. OSTEMATRIX
Kesemua ini untuk masalah sakit lutut,keletihan,masalah jantung,kencing manis,darah tinggi,batuk.demam selesema.
insyALLAH sangat membantu kesihatan para jemaah sejak 30 tahun lalu.


Amalkan juga pengambilan supplemen atau makanan tambahan yang mampu membantu untuk meningkatkan kesihatan dan mengurangkan masalah yang dialami beberapa bulan sebelum berangkat ke tanah suci. Ini ialah untuk mengurangkan masalah “healing crisis” dimana badan memberikan tindak balas terhadap supplemen yang diambil untuk membetulkan dan marawat masalah yang selama ini dialami oleh tubuh badan.
Jangan lupa juga untuk mula bersenam beberapa bulan sebelum berangkat untuk meningkatkan stamina dan tenaga. Anda tidak perlu untuk ke gym atau melakukan senaman berat. Cuma berjalan perlahan selama 15-30minit sehari sudah cukup untuk membantu tubuh membuat persediaan sebelum berangkat ke tanah suci.
Saya berharap agar post kali ini dapat membantu anda sekalian. Semoga para jemaah yang bakal berangkat untuk ke tanah suci bagi mengerjakan ibadah Haji sentiasa dilindungi Allah dan dipermudahkan dalam setiap urusan meraka. Semoga mendapat Haji dan Umrah yang mabrur. InsyaAllah

untuk dapatkan sebarang pertanyaan mengenai set kesihatan haji umrah ini boleh hubungi saya.Dapatkan rundingan secara PERCUMA dan boleh dapatkan produk dari saya
Shairne omar| ID-1127123
fb:www.facebook.com/shairne.omar                                                                 wassap +01137181390                                                                                 

Comments

Post a Comment