TIPS MUDAH MENYUSU ANAK KEMBAR ........

Assalamualaikum WBT..salam Ramadhan.Sekejap sudah masuk hari ke 15 kita berpuasa pada tahun ini,Alhamdulillah...

Mamareen target tahun ni mesti nak puasa penuh..Tahun lepas kembar umur 7 bulan mamareen dapat menjalani ibadah puasa dengan baik.Sekarang kembar 1 tahun 6 bulan.Alhamdulillah masih menyusu penuh..Ramai yang tanya susah tak?letih x?susu DROP x???Alhamdulillah setakat 15 hari belum DROP lagi,malah setiap kali nak menyusu mesti bengkak.Rezeki kembar lagi tahun ni nak dapat susu ibu ketika mama sedang berpuasa..
haii..AMANINA KHALEEFAH dan AMANINA KHALEELAH selang 2 minit je diowng lahir.Alhamdulillah bersalin NORMAL.


Pengalaman menjadi ibu kepada anak kembar yang menyusu penuh ini adalah cabaran paling HEBAT!Mana tidaknya mana nak puasa,nak buat kerja rumah,keluar ambil kakak balik sekolah,pos barang dan layan costemer lagi.huhu..Tp BEST taw sebab menguji MENTAL kita.Setengah orang kalau STRESS susu DROP!Kalau x makan susu DROP!Alhamdulilah saya tidak.ALLAH izin saya SIHAT BERTENAGA dan BEKALKAN SUSU IBU yang banyak untuk si kembar minum.Rezeki anak..Syukur tidak perlu beli susu FORMULA.Mahal betul susu sekarang.Susah nak pilih susu yang sesuai dan terbaik..Jadi,saya memilih untuk susukan penuh kembar dengan susu IBU.

Ramai yang bertanya bagaimana saya kekalkan susu BADAN yang cukup untuk sikembar?? Mudah sangat bagi saya,kerana sejak awal kehamilan dulu saya amalkan tips untuk GALAKKAN susu ibu.Alhamdulillah menjadi.
Saya minum ESP Dari hamil lagi bukan 1 atau 2 tong selama hampir 3 tahun saya minum.Memang BERKESAN.mula -mula rasa memang MUAL sebab soya ASLI.TIADA PEWARNA DAN PERASA TIRUAN.Jadi,saya mempelbagaikan resepi Minuman ESP saya..Semakin hari KESIHATAN saya SEMAKIN BAIK,SUSU BADAN sentiasa ada dan sedia diminum oleh anak kembar saya...Setiap 2 bulan sekali sy akan pastikan ESP dirumah.



Anak-anak mama dah tidur selepas kekenyangan minum susu...hehehe.Mudah ja nak menyusu anak kembar.sebab menyusu serentak.Jadi,akan tidur sekali..


Ini antara resepi ESP PILIHAN saya.Nampak SEDAP kan???hehehe


 ESP campur Madu ni sangat SEDAP.Sebab dapat rasa MANIS MADU.Memberi TUBUH dan PERUT yang KUAT..


Haaaa..ESP campur JUS SALERI ni saya buat SPECIAL..Khasiat ESP memang tiada tandingan.Jadi saya nak minuman saya lebih BERKHASIAT.Tahu x BATANG SALERI banyak khasiat antaranya:

  • Kandungan multivitamin yang terdapat pada daun seledri berfungsi sebagai anti oksidan
  • Menambah kekuatan tubuh.
  • Menenangkan saraf
  • kandungan kalsium yang tinggi yang terdapat dalam daun ini di percaya mampu menenangkan saraf.
  • Membantu dalam perbaikan gigi.
  • Mencegah penyakit ginjal,
  • Memperkuat fungsi hati,
  • Melancarkan peredaran darah
  • Menambah nafsu makan
  • Mencegah sembelit,
  • Mencegah asma,
  • Menurunkan tekanan darah,
  • Pencegah anemia,
  • Mencegah obesitas
  • Membantu menjaga kelenturan aktifitas otot.
  • Memperlambat proses penuaan penuaan



(ESP + PERFORMANCE DRINK)
Sahur tadi saya minum ESP campur PERFORMANCE DRINK kali pertama cuba.MasyaALLAH sedap dan RASA ORANGE tu buat badan rasa SEGAR!sebab tu mamareen KEKAL AKTIF BERTENAGA hehe alhamduillah..




Kelebihan & Kebaikan ESP Shaklee

ESP Sangat sesuai diambil oleh Ibu Hamil & Menyusu

Kenapa?
– kerana ia membantu membekalkan 20 jenis protein untuk ibu & bayi
– badan ibu akan rasa lebih cergas dan bertenaga
– mengurangkan morning sickness 

Cara Minum ESP untuk mereka yang berpuasa

– untuk kekalkan tenaga sepanjang berpuasa ambil ESP ketika bersahur…boleh juga ambil semasa berbuka dan bersahur…lagi bagus…seperti biasa boleh ambil 3 kali sehari.

Cara Minum ESP untuk ibu hamil/pantang/menyusu

– boleh diambil semasa sarapan, lunch atau dinner
– ibu akan lebih kenyang dan bertenaga…kurangkan makan nasi jadi ibu2 akan lebih cepat kurus kerana sesi penyusuan dah pun membakar lemak sehingga 600 kalori sehari
pssssttt….saya suka minum pagi petang dan malam..hehehe nak susu kembar kena up doss!baru UMMPHH!!
Saya paling suka bancuh sesudu ESP Shaklee dengan JUS BUAH @ VIVIX…sedapppp…. Winking smile

#Amaran!!! Jangan bancuh ESP dengan air panas yea….seeloknya guna air suam sebab air panas akan memusnahkan vitamin penting yang terkandung didalamnya








#TESTIMONIAL 1

Puan Mashitah Mamat

ESP.... Bende wajib ada...habis ja, terus buka canister baru..tak boleh miss...lagi2 tengah breastfeed baby...

Tak minum ESP, susu bdn cair macam air paip klorin tu haa...anak pon tak kenyang..kejap2 nak menyusu...penat giler rasa....


Biarlah org kata, tak der istilah susu pekat susu cair sebab esp....

Sape yg dah rasa ESP tu, dia tau la camna kepekatan susu badan tu....

Memang beza....kalau cukup minum ESP hari tu, malamnya sure boleh tidur lena...baby akan bangun 1x je, dlm 3,4pagi nak nyusu..lps tu dia tidor sampai siang....

Kalau tak, kejap2 bangun nak susu..kita penat kan, keje seharian..x cukup tido, stress la tak psl... Hehehehhe..

ESP tu dah jd makanan rugi...wajib ado... ESP
 


#TESTIMONIAL 2

Puan Sasuzana Zanudin

Saya kenal ESP pada July 2013, selepas habis pantang anak kedua. Alhamdulillah, kawan saya bagi half price atas tangungjawab sosial sebab masa tu saya ada masalah kewangan. Tak lama lepas tu puasa. saya bersahur dengan ESP plus Oat & MILO. anak saya meragam sampai ke waktu sahur dan itu sahaja yang sempat saya makan.

Alhamdulliah, saya puasa penuh 30hari tanpa gagal dengan breastfeed sepenuhnya anak. pada Nov 2013, kawan saya tadi offer pulak jadi member shaklee dan dia juga bayarkan dulu fee masuk rm75. sejak hari itu saya konsisten dengan shaklee dan sehingga sekarang dah supervisor dan boleh menjana income dari rumah. saya rasa kalau tak kerana ESP , saya mungkin tidak berada dirumah dengan ada pendapatan sendiri. terima kasih mentor saya. anda tau siapa ada. Jom subuh..assalamualaikum


INGIN DAPATKAN ESP DAN NASIHAT PENYUSUAN SECARA PERCUMA??
BOLEH HUBUNGI MAMAREEN

FB:Sha'irne Omar
EMAIL : Mamareenshaklee@gmail.com
wassap +601137181390
Untuk daftar keahlian SHAKLEE boleh hubungi saya.

Comments