Kisah Benar |MUKA BERUBAH SELEPAS 6TAHUN BERNIKAH

Assalamualaikum..

                      بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ ..
Saya nak kongsikan Sedikit rasa hati saya yg dah lama Terpendam.hehe

    Saya dan Suami beza Umur 12tahun,saya bernikah ketika Umur 19 tahun..Alhamdulillah Jodoh Awal.Dan Masa tu suami saya memang Kerja sendri..suami saya Sudah bekerja sendri seawal umurnya 19tahun.Hujan panas Debu Ribut Taufan dan Berhadapan dgn Bahaya sudah Sebati Dengan Hidup suami saya. 

  Saya Memilih Utk Bernikah ketika Itu memeranjatkan Ramai Pihak,lagi2 bila ada Yang dapat Tahu suami saya lebih Berusia Dari saya.Biasalah Mulut orang membawa cerita saya Bernikah dengan "Orang Tua" walhal bg saya Usia itu memang tidak penting,kerana pilihan saya masa itu adalah muktamat.

Semasa Hari Perkahwinan saya ramai tetamu Datang,paling ramai yang sanggup tunggu pengantin lelaki sampai adalah orang3 Perempuan(mak cik2) ye laa mereka nak sangat Tengok Wajah Suami saya yang Orang2 kata Tua tu..Tua mana sangat??Kerepot Ke?beruban ke??huhu.banyak mulut2 yang berkata saya kawin lelaki Tua.Sikit pun xkisah,sebab bukan tua macam depa bayangkan!!cuma Beza Usia Je..

Dulu suami nampak Letih,kulit kusam,kurus dan Selalu Kena Gastrik.Balik keja Letih terus tidur.Huhu..Masa kami sangat Terhad!!

Nampak Teruk sangat sebab Kerja yang Xtentu masa...Keluar Pukul 7.30 pagi balik 10.30 malam.masa sy berpantang anak 1st suami terpaksa kerja Lewat malam.tiada masa utk saya dan anak.

Tp sekarang Selepas 6 tahun Bernikah dan Hampir setahun Lepas Allah buka hati suami untuk amalkan Supplement..Dulu saya amal dia x peduli,tp sebab tengok Perubahan pada sy.dn orang ramai.Suami turut Mengamalkan Vitamin Dan Makanan tambahan Lain.

Hampir Setahun suami Minum #Mealshake , #Vitamin_C & #Vivix
Alhamdulillah Allah beri Kesihatan yang baik.Malah,banyak perubahan pada Fizikal suami.Saya dan anak2 gembira ada abah dan suami yang Sentiasa Ada utk kami.Jaga kami,bantu saya uruskan rumah,bantu saya dalam bisnes,bantu uruskan rumah dan anak2.Ini asbab Kualiti Hidup lebih baik.Badan Sihat Otak Cergas.Bila badan sihat Amalan Pun  insyAllah makin Meningkat.kita dah makin Tua makin Dekat dengan Allah.Sbab Hebat mana pun kita kalau xjaga hubungan dengan Allah,manusia dan haiwan memang xdak apa2 pun Kita didunia ni.

Sekarang kami punya masa utk Bersama2 sangat banyak..Bersama anak2 juga.ramai Yang tegur dan perasan perubahan Pada Suami..Alhamdulillah saya sangat Gembira Bila Allah izin suami sihat..Tengok suami kena serang Gastrik dulu setiap tahun bulan puasa sedih sangat.Muntah Hijau cirit dan Menangis..Syukur tahun ini dan tahun lepas suami saya Bebas GASTRIK.Saya Gembira Dapat bantu suami dan Bawa suami ke Dunia SHAKLEE.asbab Istiqamah Pasti membawa Hasil.insyAllah

Kegembiraan mempunyai banyak masa dan Kualiti kesihatan sangat membahagiakan saya.Lagi2 Bila saya sudah Hampir Berada di Puncak paling Atas dalal Shaklee..insyAllah Nak Tolong Orang kena Tolong Keluarga Sendri dlu.insyAllah..moga Bermanfaat..

Sekarang Suami makin sihat dn lebih kacak.Dulu pun kacak jugak hihihi tp sebab Keletihan dan Tekanan kerja buat fizikal agak tidak menonjol.Ada yang Ingt suami saya org Myanmar(Boleh pulak dia kata Mnymar)hehe

Apa2 pun saya Syukur sangat2 sebab Allah izin Usaha saya tidak sia2..terima kasih jugak Sebab Allah pilih mamareen Salah seorang Pengguna & Penjual SHAKLEE..saya xkan malu mengaku jual Shaklee Kerana sudah ramai yang allah izin sihat dan kaya bersama Shaklee..Bila Kaya Kita akan Lebih mampu Membantu Orang yang memerlukan.Bermula Bersedekah dengan 10sen.

Reen sayang Abang dan pilih abang bukan kerana Paras Rupa,bukan faktor Usia,Bukan Kerana Duit tapi Kerana Allah..Biarlah tidak Berjubah Beserban Berdahi Hitam.hensem muda duit banyak Bukan jaminan kebahgiaan .Kerana Reen Yakin sejak awal lagi Abang akan Bimbing rin dunia Akhirat.moga Allah Kurniakan kesihatan dn Kekayaan utk kita dunia Akhirat insyAllah aminnn..

Sekian Coretan Hati dari Mamareen
Moga Bermanfaat..😊

FB Sha'irne Omar
ID-1127123
+601137181390
Email : Mamareenshaklee@gmail.com

Comments