VITA-LIZE SHAKLEE : MULTIVITAMIN TERBAIK DI MALAYSIA KINI BERWAJAH BARU

 


Pernahkah anda dengar tentang "Multivitamin"? Sebelum saya terangkan lebih lanjut kebaikan dan juga kepentingan pengambilan multivitamin untuk kesihatan badan yang optimum. Jika belum teruskan membaca sehingga habis...

Secara umumnya, multivitamin berfungsi untuk membekalkan nutrien tambahan kepada pemakanan sedia ada supaya tiada nutrien mikro yang tertinggal.

Manfaat multivitamin memang banyak jenis dipasaran. Tetapi, anda dinasihatkan tidak  mengambil sebarangan.Dan sebaiknya pilih multivitamin yang mempunyai kandungan yang selamat bukan dari bahan sintetik dan juga mempunyai tempoh yang lama dipasaran..

Salah satu contohnya datang dari Journal of the American College of Cardiology. Mereka menyebut bahawa suplemen yang paling umum perlu diambil adalah (multivitamin, kalsium, vitamin D, vitamin C) dan walaupun dengan itu  tidak menjamin seseorang terlindung dari risiko penyakit jantung.

Seperti Hasil Kajian Nutrisi Golongan Dewasa Malaysia (2014) menunjukkan peratusan kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengambil makanan yang kaya dengan vitamin dan mineral yang mencukupi. 


RISIKO KEKURANGAN MULTIVITAMIN 


MANFAAT MULTIVITAMIN 




•Vitamin A – Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.


•Vitamin D – Meningkatkan kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.


•Vitamin E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.


•Vitamin C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.


•Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.


•Vitamin B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.


•Vitamin B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.


•Vitamin B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.


•Vitamin B6 – Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.


•Vitamin B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.


•Biotin – Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.


•Vitamin B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan .


KANDUNGAN DI PERBAHARUI (FORMULA BARU)


Rujuk gambar di atas perbezaan antara Vita-Lea Iron Plus dan Vita-Lize .

Vitamin K ditambah didalam VITA-LIZE.

FUNGSI VITAMIN K:

Vitamin K memainkan fungsi penting dalam membantu proses pembekuan darah, mencegah pendarahan berlebihan. Berbeza dengan vitamin yang lain, vitamin K jarang digunakan sebagai makanan tambahan kini anda boleh dapatkan didalam Vita-Lize Shaklee yang terbaru .

Bagi yang pernah mengamalkan multivitamin dari Shaklee pasti sudah tahu kesannya pada badan.Dan telah berjaya membantu pelbagai masalah kesihatan

SIAPAKAH BOLEH AMALKAN MULTIVITAMIN VITA-LIZE INI?


Semestinya mereka yang sangat mementingkan kesihatan, risaukan fizikal,dan pentingkan performance harian untuk pastikan aktiviti seharian dapat dijalankan dengan baik tanpa ada gangguan pada kesihatan.


Untuk mendapatkan semua khasiat didalam Multivitamin manusia perlu mengambil makanan diatas dengan ukuran dan jumlah tersebut.. Dan tidak mudah untuk kita manusia normal nak makan semua diatas...Dengan kos yang mahal dan jumlah yang besar..Tak mungkin boleh capai keperluan tersebut..


KENAPA PERLU PILIH MULTIVITAMIN

 VITA-LIZE SHAKLEE?

Disini kami bantu anda untuk melihat perbezaan Multivitamin yang kami sediakan untuk anda. Semestinya kami akan berikan kandungan dan vitamin yang lebih baik kepada anda..


Dan istimewanya adalah Multivitamin Shaklee sudah 108 tahun berada di pasaran dan dihasilkan pada tahun 1915. Dikenali vitamin tertua didunia.. pastinya tidak akan menjadi keraguan kepada sesiapa yang memilih untuk mengamalkannya..


INOVASI VITA LEA SHAKLEE 



Dapatkan VITA-LIZE Shaklee dan nasihat pengambilan yang lebih berkesan dan semestinya dengan cara pengambilan yang betul untuk masalah kesihatan anda mampu memberi kesan yang lebih baik .






Dapatkan VITA-LIZE Multivitamin Shaklee anda  ORDER DISINI🛒


Vita-Lize ialah suplemen multivitamin dan multimineral berkualiti tinggi yang telah berada di pasaran selama lebih 100 tahun. Ia menyediakan vitamin dan mineral penting untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan umum, mengurangkan risiko penyakit kronik dan meningkatkan prestasi harian.Jadi  Vita-Lea sesuai untuk orang dewasa dari semua peringkat umur dan gaya hidup, dan ia boleh menjadi tambahan yang berharga kepada diet dan gaya hidup yang sihat.

Jom dapatkan VITA-LIZ Shaklee dari saya hari ini!

Sertai keluarga Shaklee kami hari ini! Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh borang keahlian . Kelebihannya anda boleh dapat diskaun 25% harga member yang lebih murah....


#blogmegashaklee
#shakleetriumph2023
#shakleethrive2023

Mamareen- Omar,
Shaklee Master Coordinator 
Your trusted Shaklee Independent Distributor
@mamareen cod Shaklee Penang dan penghantaran ke seluruh Malaysia,Sabah & Sarawak .


PENAFIAN : Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf

Comments