PERCUTIAN BULAN MADU BAJET KE KRABI..Baca bagaimana pasangan ini melakukan pelbagai aktiviti tanpa tour guide..

TRAVEL ITINERARY KRABI 27/10/2017-30/10/2017πŸ‡¨πŸ‡·πŸ‡¨πŸ‡·πŸ‡¨πŸ‡·

Hai, post ini untuk share bajet dan Itinerary kami 4hari 3malam bersama2 dengan rakan2 lain 6orang termasuk saya. Diorang plan 4bulan ke 3bulan sebelum.

Kami booked tiket return flight termasuk hotel 3bulan sebelum tarikh travel.

✈️Tiket flight Air Asia (return)=RM230±/seorang
🏒Hotel di kawasan bandar Ao Nang (Krabi Heritage Hotel) 4hari 3malam=RM330
*Hotel murah siap dalam bilik ada double twin pack katil, tab mandi, balkoni dan swimming pool dekat bawah hotel

Day 1
1615 hrs (4.15PM) waktu malaysia – Flight Departure from KLIA2
1640 hrs (4.40PM) waktu krabi – Arrival at Airport Krabi International.

-Terus beli simkad dekat airport krabi AIS BHT 100 (Letak Harga BHT 120).

-Disebabkan dah nego simkad kami terus amik pakej sunset 7island termasuk BBQ halal dan Van ke hotel dengan orang yang kami beli simkad dengan seller simkad.

-Kami amik pakej sunset 7island dengan harga BHT 7000=BHT 1200 seorang termasuk dengan van return airport 1st day and last day pickup. (Harga tak termasuk caj kemasukan ke private island BHT 400 dan BHT 10 utk bayaran kepada Kerajaan Thailand untuk upah pembersihan).

-Van from Airport to Krabi Heritage Hotel at Ao Nang City.
*Perjalanan memakan masa setengah jam.

-Ada kedai makan halal berdekatan dengan hotel kami. Makan malam kami dengan kedai number 1 habis total BHT 200± (koew teow sup & sup sayur + air fresh oren suam)

Day 2
1230 hrs - Orang van pakej sunset 7island pickup dekat lobby hotel. Sampai dekat mariam travel tours around 20mins.

-Caj kemasukan ke private island BHT 400 dan BHT 10 utk bayaran kepada Kerajaan Thailand untuk upah pembersihan.

-Cuaca tak berapa baik hari tu, tapi trip tu tetap jalan sebab tiada ribut dan ombak besar. Kalau ada ribut dan ombak besar baru diorang cancel dan refund.

-Sunset trip tetap jalan even cuaca tak berapa cun. First kami snorkeling di Taming Island (tak berapa ingat sebab captain boat cakap laju sgt) Kemudian kami ke Poda island (james bond island) kemudian snorkeling semula (sorry pun tak ingat kt mana tapi dekat jugak dgn poda island tu kalau tak silap) hoping ke Chicken island dan last sekali boat jalan ke Railay island sambil layan sunset atas boat. Sampai di Railay island layan buffet BBQ dulu sebelum snorkeling tgk plankton dan last sekali tengok fire show.

-Balik Hotel dan survey pakej ke Emerald Pool, Private Hot Spring dan elephant trekking. Kami dapat half day tour Van BHT 400 seorang.

(Sarapan pagi kami sepanjang disini
ESP dari shaklee.Mudah dibawa dan disediakan.Kerana sukar dapatkan makanan halal.ESP membantu berikan rasa kenyang dan bertenaga lebih lama sementara jumpa kedai makan HALAL.)
Anda yang ingin dapatkan bekalan ESP?
 boleh hubungi saya)πŸ˜€

Day 3
-Walaupun kami sewa Motor 1hari setengah BHT 300 + petrol BHT 20 tetapi kami decide naik van sebab perjalanan makan masa 1jam 30min ke tempat emerald pool, private hot spring dan elephant trekking.

1230 hrs - Orang van pickup dekat lobby hotel.
1st pergi Emerald Pool - Masuk BAHT 200 seorang.
2nd pergi Private Hot Stream - Masuk BAHT 350 seorang.

3rd pergi Elephant Trekking - Naik gajah BAHT 400 seorang
*Kalau nak beli gambar kita naik gajah dengan diorang BHT 150 sekeping.

-Malam kami buat aktiviti bebas cari souvenir ronda naik motor pergi night market krabi town guna waze/google maps.

-Survey pakej halfday kayakking sea view.

-Malam last dinner di restoran Bumboo (recommended) berdekatan Masjid Ao Nang Muslim Street. Total makan BAHT 400± dua orang.

Day 4
-Check out hotel dan abiskan last Thailand currency dengan kayakking sea view.

0800 hrs - Van pickup dekat lobby hotel untuk pergi kayakking sea view. Perjalanan lebih kurang 1jam.

-Pakej kayakking half day tour BAHT 400 seorang.
*Kalau nak beli gambar kayakking BAHT 100-150

-Lepas kayak makan dulu sebelum pergi airport di kedai firdaus BHT 180± Nasi putih 2orang + tomyam gong + Fries + Fresh oren dan mango blended.

(Anda akan terkena sunburn.Malah kulit akan rosak.Jadi,untuk memastikan sel kulit saya dijaga rapi dan dilindungi dengan mengambil 2 tablet Vitamin C sehari sebelum keluar)

-Van pickup 1500 hrs pergi airport flight departure from krabi 1800 hrs dan arrival 2030 hrs klia 2 malaysia.

Total duit kami bawa RM2K=BHT 16000± utk dua orang tak guna habis pun. Itupun ada baki lagi duit malaysia RM450. RM2K cukup untuk dua orang segala aktiviti, makan minum dan souvenir.

*Bagi anda yang pertama kali nak travel pastikan anda booking tiket flight dan hotel awal 4bulan atau 3bulan awal daripada tarikh travel supaya dapat harga murah dan sebelum travel anda kena banyakkan research dekat tempat anda nak kunjungi supaya semuanya selamat berjalan lancar.

Terima kasih sudi membaca itinerary dari perkongsian mamareen😊.

Ingin mengetahui lebih lanjut bagaimana pasangan ini bercuti tanpa menggunakan duit poket sendiri??
Bolehlah anda tanyakan pada empunya itinerary ini Puan Mimi dengan lebih detailπŸ€—