9 Sebab Komuniti Bisnes Shaklee Paling Best











 

Assalamualaikum dan hai semua, jumpa kita dalam entry kali ni mamareen nak share 9 sebab kenapa Komuniti Bisnes Shaklee ni best sangat??

SETIA DENGAN 1 KOMUNITI SELAMA 9 TAHUN

Apa Komuniti Shaklee ni? .Komuniti ni adalah 1 kumpulan yang bergerak bersama dalam pelbagai aktiviti bukan hanya melakukan aktiviti jualan.Walaupun ia adalah bisnes jual beli produk kesihatan,barang penjagaan rumah dan produk kecantikan muka.

Tetapi ia adalah 1 kumpulan besar yang melibatkan semua individu termasuklah upline,downline,sideline,superupline,company terdiri daripada semua managment Shaklee Malaysia..

Sebab itulah,mudahnya kita semua sebagai SID Shaklee nak menjalankan bisnes shaklee ni.. Semua yang saya nyatakan diaatas adalah penyebab kenapa saya setia dan bertahan lama dalam bisnes shaklee ni.

Ini adalah 9 sebab kenapa bisnes Shaklee best sangat:

1) KOMUNITI TERLATIH DAN DILATIH

Untuk memulakan sesuatu bisnes mestilah ada ILMU lagipula kita didalam bidang makanan tambahan(suplemen) kesihatan.Bukan mudah dan senang nak jual produk untuk kesihatan ia melibatkan nyawa.Jadi shaklee sangat mengambil berat dengan memastikan adanya training dari pakar nutrisi dan leader yang terlatih untuk berkongsi ilmu produk .Jadi SID tidak perlu takut untuk berkongsi hal berkaitan produk untuk tujuan berkongsi kebaikan produk dalam masa yang sama boleh jana menjana pendapatan.

Kelas Nutrisi dari Nutritions Puan Sarah

2) KOMUNITI SUKA BERKONGSI ILMU

Walaupun bisnes shaklee ini terdapat banyak group dan juga ahli.Kami juga ada bersama-sama didalam group.Bertujuan supaya kami dapat kongsi pelbagai info dan ilmu. Bukan sahaja ilmu berkaitan produk.Tetapi ilmu marketing, berkaitan poster,copywriting yang berkesan untuk hasilkan jualan. Live Sharing didalam Facebook Live dan juga yang terkini ZOOM MEETING .. Daripada telegram,Whatsapps juga kami aktif berkongsi ilmu berkaitan bisnes. Best kan?

Best kan ada banyak support group?

Sharing dari Masters hebat untuk bantu SID bina bisnes sendiri bersama pasangan 


3 ) KOMUNITI PENTINGKAN BONDING DAN HUBUNGAN BAIK

Didalam komuniti Shaklee mama,kami sangat mementingkan hubungan yang baik. Jika ada sebarang masalah. Upline mahupun company akan cuba sebaiknya untuk membantu membina hubungan sosial yang baik. Kerana apabila bersama dengan ramai manusia pasti kita akan jumpa banyak ragam dan juga sikap individu. Jadi sangat penting komuniti Shaklee mengadakan event yang membantu mengeratkan lagi silaturrahim sesama kumpulan. 

Bina bonding bersama para masters 

Sharing dari hati ke hati supaya kita rasa kejayaan itu sangat dekat dengan kita

4) SALING MEMBERI MOTIVASI DAN INSPIRASI

Bila terasa lemah dan rapuh hadapi masalah dan kesulitan dalam kehidupan harian. Para leaders dan Masters akan sentiasa mencari jalan untuk membantu memberi semangat,inspirasi dan motivasi. Inilah yang sebenarnya ramai antara kita tidak kuat bertahan dalam 1 bisnes.Kerana kurangnya motivasi hidup. Dan kita selalu merasakan masalah kita besar.Tapi sebenarnya ada insan hebat lebih besar ujian hidupnya..

Ramai surirumah bangkit bila mendengar perkongsian dari Masters hebat

Semangat dan ilmu berterusan dan komuniti Shaklee


5) AKTIVITI GROUP YANG AKTIF

Didalam komuniti shaklee terdapat banyak aktiviti yang aktif setiap bulan.. Dari aktiviti jualan sehinggalah aktiviti kesihatan.  
Dalam komuniti shaklee tidak hanya fokus pada jana pendapatan.Kami juga diajar untuk kurus sihat dan cara me jaga kecantikan diri. Bestttt sangat! Semua dalam Komuniti Shaklee boleh dapat banyakk ILMU


Ibu menyusu pun diajar Cara diet sihat.

Tips awet muda pun dapat. Patutlah orang shaklee cantik-cantik ye :)

 6) KOMUNITI MENGHARGAI KEJAYAAN

Siapa tak suka penghargaan kan? Walaupun sekecil kejayaan pasti suka bila usaha penat lelah mendapat habuan :) .Komuniti shaklee sangat pemurah dari company sehingga ke leaders suka memberi .

MasyAllah,rindunya dengan anak team .Tahniah !

7) KOMUNITI TRAVEL BERSAMA SHAKLEE

Setiap tahun pasti trip-trip shaklee ke luar negara.Dan komuniti shaklee mengambil peluang travel bersama.Masa inilah kami eratkan lagi hubungan. Saling berkongsi pengalaman, semangat inspirasi dan mengambil kenangan bersama. 

Kenangan di Mount Titlis,Switzerland 

Menaiki Cabel Car ke Puncak Mount Titlis.


Video kenangan ketika travel bersama komuniti shaklee 

8 ) KOMUNITI BLOGGER 

Selain bisnes menggunakan media sosial seperti Facebook,Instagram, Tiktok. Kami juga aktif menggunakan platform goggle (blog) sebagai saluran bisnes. Dan komuniti megablog sekarang sangat bergiat aktif!
Jom sertai Komuniti Blogger hebat shaklee.


9) PERSONAL COACHING DAN GROUP COACHING AKTIF 

Dan palingggg best anda boleh book slot personal coaching bersama mentor bisnes shaklee.. Shaklee sudah bertapak lebih 25 tahun Di Malaysia. Ada banyak OTAI BISNES Shaklee yang masih aktif . Anda boleh dapatkan personal coaching bersama mentor pilihan anda. 
Terujaanya dapat bercakap dengan Master Otai ..
 Master Norita yang sudah lebih 20 tahun didalam komuniti shaklee..

Group coaching bersama Master Otai lebih 25 tahun bersama shaklee


 Masyallah panjangnyaaa bila menulis tentang bestnya komuniti Shaklee . Tak sedar dah 1 jam mama menulis. Kalau nak di kongsikan rasanya ada banyak lagi tak tersenarai.. Nampaknya sangat bestt komuniti Shaklee. 9 sebab tak cukup nak dikongsikan.. 

Tapi sampai disini sahaja perkongsian kali ini. InsyAllah mama akan kongsikan lebih banyak lagi info dan cerita menarik untuk para pengikut blog mama :)

Jom join komuniti Bisnes Shaklee kami

Komuniti Shaklee sangat meraikan anda yang benar-benar komited untuk sihat dan berjaya bersama.. Komuniti Shaklee bukan sahaja menawarkan peluang menjana pendapatan.Tetapi circle Shaklee juga membantu kita menjadi lebih matang dan mempunyai Mindset yang besar untuk hadapi kehidupan akan datang.

Berminat untuk sertai komuniti Shaklee?
Boleh hubungi mamareen :)

MAMAREEN | +601137181390
Personal Coaching Dibuka sekarang 
Fast Respond & VVIP Service

Jemput Follow:
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023




Comments

Post a Comment