VITAMIN C MENCEGAH KELAHIRAN TIDAK CUKUP BULAN


(Sekadar Gambar Hiasan) 


Berdasarkan penyelidikan, kekurangan vitamin C pada ibu hamil bukan hanya mempunyai hubungan berlakunya EKLAMPSIA tetapi jugak menyebabkan keguguran yang dahului dengan pecah ketuban sebelum sampai waktunya.

Ini terjadi apabila pecahnya membran sel dinding ketuban sebelum waktunya dan berlaku di PRA EKLAMPSIA.

Yang jelas, vitamin C memang memiliki banyak kelebihan penting dalam tubuh manusia.Vitamin c dapat mencegah KANSER, PENYAKIT JANTUNG, dan TEKANAN.

Sebagai sebahagian dari sel kimia yang menyediakan tenaga, vitamin C penting untuk menghasilkan SPERMA dan membina PROTIN KOLAGEN  yang membentuk TULANG RAWAN, SENSI, KULIT dan PEREDARAN DARAH.

Bukan hanya itu, orang yang darahnya mengandungi vitamin C pada tahap yang cukup tinggi mempunyai peluang hidup 6tahun lebih lama dibandingkan mereka yang mempunyai tahap vitamin C dalam darahnya yang rendah.

Kerana vitamin C juga berperanan untuk bantu menjaga sistem kekebalan tubuh, menutrielkan pencemaran dan diperlukan untuk membina antibodi.
Selain itu, vitamin c juga membantu penyerapan nutrisi (termasuk zat besi) dan usus dan melancarkan aliran darah.

-Rahsia Kesihatan Ibu Hamil-
Dr Hajah Hanum Lu'lu Malihah
Doktor Pakar Kebidanan dan Kandungan


Semestinya Mamareen mengamalkan vitamin C setiap hari sekurangnya 1000mg untuk memastikan kesihatan dan penyerapan nutrisi dari pemakanan harian atau suplemen lain lebih berkesan untuk tubuh


Vitamin sumber vitamin larut air yang sangat diperlukan oleh tubuh setiap hari. Memandangkan kita tak mampu dapatkan sumber vitamin c yang cukup dari pemakanan biasa.

KEUNIKAN VITAMIN C SHAKLEE

Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.


Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.



Dapatkan Vitamin C anda hari ini untuk kesihatan Ibu Hamil dan Selepas Bersalin.
*Sesuai juga diambil oleh remaja wanita dan lelaki*


-Mamareen-
Key Coordinator Shaklee
Pengedar Shaklee
📲01137181390

Comments