PETUA MUDAH BERSALIN|dari ibu siKembar

Assalamualaikum..

Alhamdulillah mamareen Berkesempatan kumpul beberapa Tips dan Petua yang saya amalkan ketika hamil anak pertama dan si kembar.

Semua ibu akan risau dan memikirkan cara bagaimana untuk ikhtiar mempercepatkan bukaan.Malah memudahkan lagi ibu-ibu untuk bersalin.
Jadi saya rendah diri ingin berkongsi sedikit amalan saya supaya ibu-ibu juga boleh cuba.

Semasa hamil si Kembar adalah Saat-saat paling teruja dan takut buat saya.Memikirkan risiko yang bakal dihadapi.Doktor juga sentiasa memantau kehamilan dan bayi agar perkembangan mereka baik. Hari demi hari berlalu saya berdoa agar dapat bersalin Normal.

Pada 35 minggu Doktor memberitahu bahawa saya perlu diInduce pada 37 minggu tempoh kehamilan dikuatiri risiko kepada kembar dan saya. Jadi saya berdoa dan Berusaha agar saya dapa bersalin Normal sebelum induce.

Alhamdulillah pagi sebelum saya admit dan diInducekan.tanda ingin Melahirkan datang sebelum sempat ke Hospital.sakit di laluan Bukaan sudah dirasai.

Dalam setengah jam perjalanan kehospital. Saya berjaya melahirkan Kembar pada 20minit kemudian tanpa ubatan dan paksaan.Kembar kedua dilahirkan selang 2 minit dari kembar pertama.

Berbekalkan ESP Shaklee Sejuk membantu memberi tenaga.Belum sempat sarapan pagi lagi masa tu.hehe Lega laa ada tenaga nak bersalin..terima kasih Allah. Lahirlah 2 orang puteri Kembar putih Bersih sihat dan Sempurna kedunia..Alhamdulillah

Kenangan yang tidak mungkin saya lupakan.Malah menjadi semangat untuk saya hari demi hari.Saya gembira sepanjang tempoh kehamilan tiada komplikasi dan bahaya kepada saya dan sikembar

Saya kongsikan Petua disini moga dapat membantu ibu diluar sana..😉

jika ingin dapatkan lebih lagi tips Bersalin dan berkongsi cerita juga pengalaman boleh hubungi saya.😊
*saya ada minum minyak selusuh buatan nenek saudara pada kandungan 7 bulan
-atas risiko masing-masing

FB: Sha'irne Omar
Wassap: +601137181390
PENANG

Comments