TIPS BINA BISNES ONLINE

Assalamualaikum jumpa lagi kita kali ni saya nak share Tips Bisnes Online


Kita tengok orang buat bisnes macam bestttt,macam senanggggg,macam menarikkk dan masyukk! Zaman sekarang semuanya online.Dari beli makanan,pakaian,alatan rumah dan banyak lagi . sampailkan produk kesihatan pun , semuanya dihujung jari sajam

Betul tak?

Tapi betul ke senang sangat bisnes online ni??

Jom saya share tips bisnes asas untuk anda mula bina bisnes di online.


🌱 BINA PERSONAL BRANDING 

Personal branding di media sosial ni maksudnya buat bagi ramai orang kenal kita, ramai orang tau kita ni menjual apa, tau kita buat bisnes apa. Bila orang makin kenal, orang makin percaya dan kita mudah untuk menjual. 

Personal branding tak semestinya kena bercerita 24jam pasal bisnes je. Boleh juga update berkaitan personal life. Bak kata mentor saya, orang berjaya ni dia nak makan apa pun dia update.

Dan anda perlu ingat setiap post ada tujuannya. Bukan saja-saja dibuat. Bukan saja-saja meraih populariti. Contohnya, dibuat untuk menarik follower. Kita boleh tau rakan FB/Instagram/TikTok dan lain supaya follower kita suka dan tertarik dengan perkongsian kitam

Personal branding kena belajar. Bukan main taram je buat. Tak semua orang bisnes faham pasal personal branding. 

Kita bukan lahir-lahir anak orang kaya atau artis terkenal..jadi kita perlu buat personal branding setiap hari untuk aktifkan sosial media kita sebagai kedai bisnes kita.

Apatah lagi orang biasa. Jadi, tolong sangat jangan perlekeh apa yang kenalan/sedara kita sedang buat. Dia tengah berusaha nak majukan diri, nak bantu keluarga. Dan anda pula tak habis-habis nak perlekehkan usaha dia :)


🌱  KONSISTEN 

Part ni paling susah kan nak buat? Kita perlu menulis atau berkongsi secara konsisten hampir setiap hari bukan sekadar iklan mengenai product setiap masa. 

Bagi orang bisnes, facebook atau media sosial lain boleh jadi media content. Ruang untuk perkongsian aktiviti, info dan pelbagai tips.

Kalau nak follower bertambah, tulislah yang baik-baik. Boleh jadi perkongsian mengenai motivasi, boleh jadi resepi, boleh jadi tips parenting, tips berniaga, tips urus rumah tangga dan macam-macam lagi ilmu yang berguna.

Ilmu yang bermanfaat adalah salah satu 

pahala yang berterusan/tidak pernah putus-putus walaupun seseorang itu telah meninggal dunia.


Moga semua social media kita guna mampu memberikan kita peluang sebagai ladang pahala dan mampu memberi manfaat sesama kita.



Nak belajar secara details bagaimana 
bina bisnes online ?

Boleh hubungi saya dan saya akan kongsikan bagaimana saya membina PERSONAL BRANDING 
 di media sosial untuk bisnes saya 
sepanjang 9 tahun ini..

Sharing Is Loving❤

Mamareen Omar,

Coach Bisnes Online Anda

📱+601137181390

.

.

.




#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

Comments