TIPS DAN ADAB BERAYA KE OPEN HOUSE

 

Tak terlambat lagi rasanya nak ucapkan selamat hari saya walaupun dah hampir ke penghujung Syawal.. Hujung Syawal ni pasti banyak lagi open house raya yang perlu dihadiri.


Jom mama konsikan beberapa tips penting sebelum keluar ke open house hari raya


1.SOLAT AWAL WAKTU

Solat berjemaah bersama Master Farihah dan Sideline 


Rancang perjalanan dan waktu untuk sampai ke open house bagi mengelakkan terlepas waktu solat. Dan tidak kita menganggu atau perlu menumpang solat di rumah Tuan majlis.. Adakalanya keadaan rumah diruangan lain membuka aib tuan rumah.. jadi kita perlu hormati privasi tuan rumah.


2. MAKAN BERPADA-PADA



Pastinya banyak menu tersedia dan rambang mata nak pilih . Ambil kuantiti sedikit dahulu untuk elakkan pembaziran takut nanti tak habis dijamah dibuang pula.. Dan jangan makan terlalu banyak ..perlu ingat tetamu di belakang atau tinggalkan juga untuk tuan rumah .. Mungkin tuan rumah sibuk tak sempat jamah makanan.. Pergi buat memenuhi syarat jemputan dan makan tidak terlalu banyak. 

3. SIMPAN AIB TUAN RUMAH





Mungkin ada beberapa perkara yang kita perlu elakkan bawa keluar . contohnya keadaan rumah, jika ada terkurang atau menu yang tidak memenuhi citarasa kita tidak perlu di ceritakan kepada orang lain.. cukup sekadar yang hadir saja tahu..

4. MENJAGA TUTUR KATA



Dah datang beraya tu cuba elakkan bercakap hal-hal yang boleh mengganggu emosi tuan rumah.. contohnya: bila nak tambah anak? Dah berapa lama kawin belum ada anak? Menyentuh hal-hal peribadi dan pelbagai lagi adab perlu dijaga

Dan akhir sekali ni sangat penting

5. KAWAL ANAK-ANAK KECIL



Ini normal jika ada anak kecil lebih lagi anak yang aktif berlari, memanjat atau suka sepahkan barang.Kita sebagai ibu bapa perlu sentiasa mengawal pergerakan anak-anak untuk elakkan perkara tidak diingini berlaku di rumah open house.. bagi mengelakkan kerosakan barang atau kecederaan berisiko yang membahayakan.

BERAYA DENGAN KELUARGA SHAKLEE.




Alhamdulillah setiap tahun pasti tak lepaskan peluang keluar beraya ke rumah sahabat2 Shaklee dan mama juga akan jemput yang berkelapangan untuk datang beraya bersama.

Bisnes Shaklee bukan sekadar bisnes,tetapi kami seperti satu keluarga ..Anak-anak pun beraya bersama. Saling kenal dan rapat anak anak kami. Mana taknya kan dari lahir lagi dah ikut mak-mak bershaklee. 🥰


Jom sertai keluarga Shaklee Mamareen ✨Tahun Depan kita boleh beraya sekali ..




Love dari : 💞

Mamareen sekeluarga .


📱+601137181390

Follow > INSTAGRAM


Comments